,,Ti, kteří dokáží ovládnout nezkrocenou energii duchů ukrývajících se mimo viditelný svět a odolat při tom pokušení, které je jim do cesty kladeno démony, jsou považováni za vskutku neobyčejné.“
Nezbytné vybavení: Kniha kouzel
Zaměření: Defenziva, léčení, podpora spojenců, manipulace a manifestace duchovního světa
Omezení: Duševní léčitel nemůže útočit magií více než jednou za kolo, pokud není u schopnosti uvedeno jinak. Za souboj je maximální počet magických útoků omezen nejen počtem kol, ale i výdrží mystika, kterou určuje GM podle úrovně.
Neexistují žádné svitky ani knihy, ze kterých by se mág nadaný manipulací s duchovním světem mohl učit. Právě proto si každý z nich během celého života vytváří vlastní knihu kouzel, do které zaznamenává své pokroky i objevy a kterou, pokud k tomu má příležitost, využívá jako zdroj vědomostí předávaných svým žákům. Jedná se o nejméně prostudovanou magickou disciplínu, které je proto mimo akademické kruhy přikládána jen malá váha.
První úroveň:
- Přátelská aura – Uklidňující přítomnost Duševního léčitele mu propůjčuje 5 bonusových bodů při procentuálních hodech na diplomacii a co více, pro nepřátele je v bitvě téměř nepostřehnutelný, neboť nepůsobí jako hrozba, tudíž na něj ve většině případů budou útočit jako na posledního.
- Všelék – Duševní léčitel má možnost aktivovat tuto schopnost a sesílat během jejího trvání veškerá svá léčivá kouzla s bonusovou hodnotou. Není ale schopen během této schopnosti použít jakékoli ofenzivní, nebo obranné kouzlo. Trvání schopnosti je 1d6 +2 kol a není možné ji předčasně ukončit. Bonus 0,1 hp při léčení, za každý bod ve vhledu léčitele.
- Výbuch mysli – Všichni nepřátelé v blízkém okolí Duševního léčitele, tedy do tří metrů od něj, jsou po použití této schopnosti donuceni stáhnout se do větší vzdálenosti a existuje 25% šance na to, že po dobu dalšího kola budou dezorientováni.
- Léčivá aura – Všichni spojenci v okolí Duševního léčitele jsou po dobu 1d4 + 1 kol léčeny vlnami energie, která z léčitele vychází. Toto průběžné léčení nedokáže zahojit nic, co by se neuzdravilo přírodní cestou a tedy ani zranění způsobená prokletím, jedem… Je však možné díky léčivé auře negativní účinky dlouhodobě působících jedů pozdržet. Léčí za 0,5 hp za jedno kolo. Léčivou auru je možné použít jednou za souboj, maximálně třikrát denně.
Druhá úroveň:
- Duchovní úder – Duševní léčitel vyvolá manifestaci velké duchovní pěsti, které v jeho dohledu srazí k zemi, nebo na jedno kolo ochromí jednoho nepřítele.
- Ochranný závoj – Duševní léčitel sešle na sebe, nebo na jednoho vybraného spojence ochranou bariéru, která trvá 1d4 kol a po dobu svého trvání mu pomalu obnovuje zdraví (0,2 hp za kolo) nebo pohltí čtvrtinu příchozího poškození.
- Pomalý pád – Po seslání tohoto kouzla na sebe, nebo jednoho vybraného spojence je zpomalen pád natolik, že nehrozí zranění ani při sestupu z velkých výšek.
Třetí úroveň:
- Mučedník – Duševní léčitel obětuje část svého vlastního zdraví a ve stejné hodnotě vyléčí zranění jednoho ze spojenců.
- Bludička – Z neviděného světa vyvolá duševní léčitel Bludičku na jednoho nepřítele. Ten je nucen házet na záchranu proti očarování a odvedení bludičkou z bitvy na dobu 1d4 + 1 kol.
Čtvrtá úroveň:
- Duchovní břemeno – Duševní léčitel vyvolá manifestaci velkého kamene, který v jeho dohledu a na ploše o průměru maximálně tří metrů srazí k zemi všechny nepřátele, nebo je na jedno kolo ochromí. Pokud je cílem jen jeden nepřítel, je navíc vymrštěn do vzduchu a zraněn pádem v závislosti na místě na které dopadne.
- Pohlcení magie – Pasivní schopnost propůjčuje duševnímu léčiteli 30% šanci na to, že kouzla mířená proti němu budou pohlcena do neviděného světa a nezpůsobí mu žádné poškození. Vztahuje se i na prokleté předměty, magické pasti a jedy.
Pátá úroveň:
- Pečující závoj – Duševní léčitel sešle na sebe a až na dva další spojence ochranou bariéru, která jim po dobu 1d4 +1 kol obnovuje zdraví (0,3 hp za kolo), nebo dokáže vyrušit jedno negování magie.
- Léčivé záření – Všichni spojenci v blízkém okolí Duševního léčitele jsou okamžitě vyléčeni z drobných zranění (max 4hp )- týká se zacelení ran, nikoli zlomených kostí a větších zranění.
Šestá úroveň:
- Strážný duch – Na Duševního léčitele je automaticky vyvolán Ochranný závoj v případě, že jeho zdraví klesne pod polovinu.
- Spojení s duchy – Vyvolané kouzlo na 1d4 +1 kol znehybní Duševního léčitele v magickém kruhu kde se mu pomalu obnovuje zdraví (0,5 hp za kolo), zároveň také zpomaluje a poškozuje (0,5 hp za kolo) všechny nepřátele, kteří do tohoto kruhu vstoupí.
- Ochrana života – Duševní léčitel sešle na jednoho spojence (není možné aby kouzlo použil na sebe) ochranné kouzlo trvající 1d4 +1 kol, které mu v případě, že je během této doby smrtelně zraněn doplní čtvrtinu zdraví.
Sedmá úroveň:
- Pláč duchů – Duševní léčitel dočasně, na 1d6 + 1 kol, oživí mrtvého. Pokud však tuto schopnost použije, není možné ji na stejné tělo použít znovu a není možné stejné tělo následně oživit trvale.
- Duchovní pomsta – V dohledu Duševního léčitele, na ploše o průměru tří metrů ze země vyšlehnou trnité duchovní větve, na dvě kola propichující a znehybňující nepřátele. Ti se mohou znehybnění vyhnout záchranným hodem (2d6 + obratnost > než 2d6 + vhled mystika), v tom případě jim však větve způsobí na 1d4 + 1kol krvácející zranění (1d6 +1 každé kolo). Pokud je kouzlo namířeno jen proti jednomu nepříteli, automaticky mu ubírá čtvrtinu zdraví.
Osmá úroveň:
- Oživení – Duševní léčitel může jedenkrát za den oživit mrtvého, který nezemřel více než před pěti koly od začátku rituálu. Toto kouzlo je možné použít i během boje, vyžaduje však aby se Duševní léčitel po tři kola mohl plně soustředit a nebyl během nich zraněn. Pokud je úspěšné, mrtvý se probírá s těžkým zraněním, malým množstvím zdraví ( 20%) a Duševní léčitel nemůže další tři kola seslat jakékoli kouzlo. Pokud se během rituálu Duševní léčitel nemůže soustředit nebo je zraněn, z mrtvého se stává revenant. Ten se probouzí s plným zdravím a zvýšenou odolností vůči bolesti, ale po sedmi dnech umírá bez šance na další oživení.
Devátá úroveň:
- Duchovní závoj – Duševní léčitel sešle na sebe a až tři další spojence duchovní závoj, který jim během 1d4 + 1 kol vyléčí střední zranění (zlámané kosti, vážnější nemagická zranění) a doplní až čtvrtinu života (max 10 hp) nebo pohltí polovinu příchozího poškození v následujícím kole, nebo odolá jednomu roztříštění magie či anulování kouzel.
Desátá úroveň:
- Přání – Duševní léčitel desáté úrovně je natolik propojen s duchovním světem, že mu byla nabídnuta možnost vyslovit jednou za sedm dní přání. Toto přání je splněno při nejbližší vhodné příležitosti. Přání se může týkat prakticky čehokoli (co ‚nerozbije‘ hru – je třeba se domluvit s GM), je však velká pravděpodobnost, že bude mít na Duševního léčitele, jeho spojence, nebo i na širší okolí negativní vedlejší účinek… obchodovat s duchy je vždycky ožehavá záležitost.