Šampion

,,Ve chvílích kdy i ochránci potřebují ochránce. Ve chvílích, kdy je třeba povolat někoho s vyrovnanou útočnou i obrannou silou. Ve chvílích, kdy se zdá být vše ztraceno, přichází Šampion aby dodal odvahu spojencům, zastrašil nepřátele a zvrátil boj ve svůj prospěch.“

 

Nezbytné vybavení: jednoruční zbraň, štít
Zaměření: defenziva, ofenziva, manipulace postavení v boji, podpora spojenců
Omezení: Šampion nemůže speciální schopnosti používat častěji než jednou za dvě kola, pokud není u schopnosti uvedeno jinak.

 

Říká se, že Šampionem se člověk rodí. To není tak úplně pravda, nicméně narození, nebo spíše společenská úroveň do které se jedinec narodil jeho šance studovat tuto jedinečnou školu boje značně ovlivňuje. Vzhledem k tomu, že šlechtici se snaží toto povolání udržet jako symbol své moci, jen málo z těch co neoplývají modrou krví si mohou dovolit drahý, mnohaletý výcvik. Avšak výhody těchto válečníků jsou nesporné – oproti většině ostatních povolání dokáží své schopnosti používat častěji a nejsou limitování pouze na obranu nebo útok, ale kombinují schopnosti z obou kategorií.

První úroveň: 
  • Nadřazenost – Šampion díky své prestižní roli ve společnosti automaticky získává bonus 10 navíc bodů (nebo +1)při procentuálních záchranných hodech na charisma a 15 bodů (nebo +2)při procentuálních hodech týkajících se diplomacie. Obchodování a zastrašování není touto schopností ovlivněno.
  • Pláč války – Jednou během boje může šampion použít tuto schopnost, která nepřátelům v okruhu 20 metrů od něj na následující kolo zredukuje veškeré útoky o -2. Na 3, 6 a 9 úrovni se trvání schopnosti o jedno kolo prodlužuje a navyšuje na -3, -5 a -7.

  • Všichni za jednoho
    – Jednou během boje může šampion použít tuto schopnost, která spojencům v okruhu 20 metrů od něj na následující kolo zvýší veškeré útoky o +2. Na 3, 6 a 9 úrovni se trvání schopnosti o jedno kolo prodlužuje a navyšuje na +3, +5 a +7.
  • Sladká pomsta – V případě úspěšně zablokovaného útoku (2d6+síla vs 2d6+síla nepřítele) může šampion použít tento protiútok, který automaticky uděluje kritické poškození.
Druhá úroveň:
  • Výpad – Díky této schopnosti dokáže během jednoho kola Šampion překonat až pětimetrovou vzdálenost mezi ním a oponentem a zároveň okamžitě navázat útokem, který nemá šanci minout ani v případě, že nepřítel uhýbá.
  • Postoj medvěda – V tomto udržovaném postoji není možné aby Šampion obdržel bonusové poškození za zásah do zad. Schopnost nemá omezené trvání, ale pokud je aktivní, Šampion může ostatní schopnosti používat jen jednou za čtyři kola.
Třetí úroveň:
  • Štítová zeď – V následujícím kole dokáže Šampion zablokovat jakýkoli příchozí útok. Staví se však do relativně rozpoznatelného postoje pro lidské a humanoidní, inteligentní, nepřátele.
Čtvrtá úroveň:
  • Až do smrti – Šampion na sebe na 1d4 + síla Šampiona kol přitáhne pozornost jednoho nepřítele, který neodolá této výzvě a začne s ním duel. Čím déle duel trvá, tím větší poškození je nepřítel schopen udělit jedním zásahem, ale zároveň také větší poškození získává (stupňují se po 0,5 bodu za kolo). Schopnost je možné předčasně ukončit jen smrtí jednoho z účastníků duelu.
Pátá úroveň:
  • Neproniknutelná obrana – Po využití této schopnosti vytvoří Šampion neviditelnou hradbu, která brání všem nepřátelům stojícím před ním – v půlkruhu deseti metrů –  proniknou za něj, projít kolem něj. Schopnost trvá 1d4 +odolnost Šampiona kol, nebo dokud není vážně zraněn.
Šestá úroveň:
  • Postoj lva – V tomto udržovaném postoji přitahuje Šampion pozornost nepřátel v okruhu 10 metrů a zvyšuje svou obranu proti fyzickému poškození +3. Schopnost nemá omezené trvání, ale pokud je aktivní, Šampion může ostatní schopnosti využívat jen jednou za čtyři kola.
Sedmá úroveň:
  • Odplata – V případě, že některý se Šampionových spojenců je vážně zraněn (25% zdraví a méně) a on použije tuto schopnost, získává Šampion na 1d4 +odolnost Šampiona kol regeneraci zdraví (0,5 za kolo) a zraněný spojenec obdrží na stejnou dobu bonusovou obranu proti fyzickému poškození +5.
Osmá úroveň:
  • Oddělení – V jednom silném útoku, který jej zanechá na další kolo zcela zranitelného (polovina obranného čísla a nemožnost útočit, či se bránit), dokáže Šampion kritickým zásahem oddělit končetinu nepřítele bez ohledu na jeho velikost.
Devátá úroveň:
  • Poslední úder – Po dobu šesti kol uděluje Šampion vyšší poškození (+7) všem nepřátelům kteří mají méně než polovinu zdraví, přičemž existuje šance na to, že je okamžitě usmrtí(25%).
Desátá úroveň:
  • Nezlomný – Šampion je po následující dvě kola zcela imunní vůči všem typům poškození. Schopnost je možné použít jednou za den a je možné ji přenést na spojence.

Napsat komentář