Aktuální úroveň: 1
Počet zkušeností: 0
Botanika
- schopnost rozeznat a zpracovat některé léčivé rostliny, nikoli však do podoby lektvarů (viz seznam níže)
- schopnost rozeznat a zpracovat některé neobyčejné rostliny, nikoli však do podoby lektvarů (viz seznam níže)
- schopnost za příznivých podmínek pěstovat neobyčejné rosliny
- schopnost dle prostředí odhadnout, jaké rostliny se v dané oblasti mohou nacházet
- o 10% více peněz při prodeji známých rostlin, o 10% nižší cena při nákupu známých rostlin
- při procentuálním hodu o 5 bodů větší šance na odhad účinků neznámé rostliny
Léčivé rostliny: Dobromysl obecná, Růže šípková, Bedrník obecný, Jetel luční, Bříza bělokorá, Heřmánek pravý, Vrbnice bílá, Anýz vonný, Lopuch větší, Puškvorec obecný, Brusnice brusinka, Čekanka obecná, Jitrocel kopinatý
Neobyčejné rosliny: Strmělka kapradinná, Přilbonoska podvratná, Potměhřib, Otrušík zlatý, Třaslavka písečná, Mnohokvět hřejivý
Šaman:
- Odolnost vůči živlům – Základní využití moci nad živly je odolnost proti jejich nadbytku nebo naopak nedostatku.
- Oheň – Zranění nemagickým ohněm, zranění chladem (nedostatek ohně). Ze zranění dračím dechem, magickým ohněm či chladem, výbuchem a podobně, může šaman redukovat jen polovinu.
- Voda – Zranění nemagickou kyselinou, padajícími kroupami, peřejemi, ale i krvácením a dehydratací (nedostatek vody). Z magických útoků kyselinou a dechu draků, kteří kyselinu plivou, je možné redukovat jen polovinu.
- Země – Pády z výšky (gravitace je vyvolaná Zemí), sesuvy půdy a kameny padajícími vlivem eroze i vrženými za účelem šamana zasáhnout. Musí jít ale o přírodní kámen, maximálně opracovaný do tvaru projektilu, cihla, malta, beton se jako kámen počítat nedá.
- Vzduch – Zranění způsobené dušením, zvukovými útoky, nemagickými plynnými jedy… Ze zranění magickými plynnými jedy a jedovatým dechem draků je možné redukovat jen polovinu.
- Nalezení živlů – Šamani se mohou před živly nejen bránit, ale také je mohou najít, aby jim pomohly nebo aby se jim mohli vyhnout. K hledání potřebuje šaman alespoň šest kol soustředění (100% úspěch – čím kratší soustředění, tím menší šance) a nějaké pomůcky jako virguli, kyvadélko, plamen svíčky, kuřecí kosti… Hledání musí během soustředění specifikovat (například velikost živlu – pokud hledá jezero a neurčí velikost, najde láhev vody v rohu místnosti atd.). Nalezne vždy jen nejbližší zdroj živlu.
- Balzám nejen na duši – Semínko po dotyku cíle vpraví do jeho těla drogu, která okamžitě zmírní jeho vnímání bolesti a vlije mu mírný optimismus do žil (doslova). Pokud je během trvání kouzla na postavu sesláno ještě jednou, trvání se prodlouží, ale postava bude cítit závrať a mít mžitky před očima po celé prodloužené trvání a po skončení účinku bude potřebovat spát. Trvání jednoho účinku 1d4+1 kol
- Bleší roj – Semínko se na kůži terče rozpadne na prach, který k ní přilne. Kůže zrudne a stane se neobyčejně citlivou, bude pálit a štípat a nutit cíl k neustálému drbání, které ovšem průběh jen zhoršuje. Prášek se rozprostře po relativně velké ploše (téměř 2 metry čtvereční, což je u menších tvorů prakticky celý povrch těla). Po uplynutí trvání (1d4+1 kol) se kůže vrátí do normálu a přestane svědit.