Aby mohla hra v klidu probíhat, je třeba aby si všichni vzájemně rozuměli. Během kampaně, i v popiscích na stránkách, se nachází některé pojmy, které neuškodí stručně shrnout.
Hody kostkou
- 1d6 (2d6, 3d20 atd…) – jde o popis hodu kostkou. první číslo udává kolika kostkami je házeno, druhé číslo o kolika stěnou kostku se jedná. V prvním případě by byl hod proveden jednou šestistěnnou kostkou. V tom posledním třemi dvacetistěnnými.
- 30%, více než 75% atd… – hod kostkou d100, tedy určení procent. V Magic Within často používané k určení úspěšnosti či neúspěšnosti jednotlivých akcí. Pokud neexistují specifické okolnosti, které mohou výsledek ovlivnit, je procentuální úspěšnost uvedena u jednotlivých kouzel u povolání.
Obecné pojmy
- GM, vypravěč, PJ, prozřetelnost – všechny tyto názvy označují člověka, který vede příběh. Přičemž GM je převzato z anglického Game Master a PJ z českého Pán Jeskyně.
- Kolo, směna – v případě Magic Within se jedná o časový úsek, během něhož se v reakcích vystřídají všechny herní postavy, včetně nepřátel a GM (pokud není uvedeno jinak). Na příklad: Hraje Janička -> po Janičce Honzík -> po Honzíkovi Pepík -> po Pepíkovi generál stráží -> po generálu stráží GM. Tím kolo končí a Janička začíná nové.
- CP, NPC – Cizí postava, nebo z angličtiny převzaté Non-player character. Jde o postavu, kterou ovládá GM, nikoli hráči.