,,V Tremidu snad není žádné další povolání, které by si své místo našlo v královském vojsku, městské stráži i na opačné straně zákona. Skauti jsou obratnými a skvělými průzkumníky, své místo ale nacházejí i v boji, dokud se nemusí spoléhat na hrubou sílu.“
Nezbytné vybavení: dýky (i duální), kuše, krátký luk, lehká zbroj
Zaměření: ofenziva, průzkum
Omezení: Skaut není schopen používat zvláštní schopnosti více než jednou za tři kola, pokud není u schopnosti uvedeno jinak.
Říká se, že první skauti vznikly promícháním výcviku lovců a zlodějů. A je dost možné, že to tvrzení nebude daleko od pravdy, neboť dokáží stejně dobře využívat kuši nebo luk, jako malé zbraně na blízko a cizí jim není ani maskování, nebo odemykání zámků. Postupem času se tak toto povolání zformovalo do své současné podoby a našlo si pevné zakotvení mezi pořádkovými složkami. Samozřejmě se ale vždy najde i někdo, kdo chce svých schopností využít pro jiné účely než jen pro službu státu a tak ani mezi žoldáky, zloději a bandity není o Skauty nouze.
První úroveň:
- Šikovné prsty – Skaut dokáže pomocí paklíčů odemknout jednoduché zámky a zneškodnit pasti. Na úrovni 3 si pak poradí se složitějšími mechanismy, na úrovni 5 se středně těžkými a na úrovni 8 i s velmi složitými. Schopnost se nevztahuje na magicky uzamčené předměty a magické pasti.
- Přirozená akrobacie – Díky své obratnosti a umění skrývat se ve stínech získává Skaut 5 bodů navíc při procentuálních hodech týkajících se obratnosti a plížení a +1 bod při neprocentuálních hodech.
- Zlodějská hantýrka – Skaut má přehled o většině slangu využívaného zloději a dalšími podvratnými živly, dokáže se orientovat v symbolech využívaných některými gangy a snadněji si získává důvěru nejrůznějších překupníků.
- Oslepující úder – Díky rychlým reflexům a ještě rychlejšímu myšlení má Skaut v dalším kole na jedno kolo šanci oslepit nepřítele – ať už využitím jen této schopnosti, nebo s pomocí okolního prostředí.
Druhá úroveň:
- Paralyzující jed – Dalším útokem se stejnou zbraní získává Skaut 75% šanci na jedno kolo znehybnit nepřítele.
- Útočiště ve stínu – Po dobu trvání této schopnosti získává Skaut vysoký bonus na plížení a tichý pohyb, neomezuje ale hluk který způsobí nebo jeho pach. Schopnost není omezena časem, Skaut se na ni ale musí soustředit a během jejího trvání nemůže použít žádnou další ze svých schopností. Schopnost je ukončena Skautem, jeho zraněním, odhalením, nebo pokud Skaut vyjde z přirozeného stínu.
Třetí úroveň:
- Úskok – manévr dovolující Skautovy získat v dalším kole, proti jednomu útoku, 80% šanci na vyhnutí se.
Čtvrtá úroveň:
- Stínový krok – Skaut na 1d4 + 1 kol zmizí z bojiště. Není nezranitelný vůči zásahům, ale pro protivníky neviditelný (nikoli neslyšitelný, nebo necítitelný). Pokud schopnost ukončí dříve útokem, tento útok je počítán jako kritický.
Pátá úroveň:
- Srdcové eso (pouze zbraně na blízko) – Skaut se skokem vrhne na jednoho protivníka, přičemž získává šanci na to, že jej porazí nebo vyvede z rovnováhy. Může tak překonat vzdálenost až 5 metrů a v rychlém sledu – během jednoho kola – mu udělí 1d4 +1 neblokovatelných zásahů zbraní.
- Pikové eso (pouze s kuší) – Další šipka vystřelená Skautem se po dopadu bude chovat jako výbušná. Mimo poškození explozí má šanci nepřítele dezorientovat nebo oslepit na 1d4 +1 kol.
- Kárové eso (pouze s lukem) – Skaut vystřelí trojici šípů, přičemž pokud všechny zasáhnou tentýž cíl, každý z nich je počítán jako kritický zásah. Aby všechny šípy zasáhly tentýž cíl je třeba přehodit 75%. Při přehození 50% zasahují dva šípy jeden cíl, v opačném případě zasahuje jeden šíp. Pokud mají šípy zasáhnout tři cíle, procentuální limity zůstávají stejné.
Šestá úroveň:
- Mrazící jed – Dalším útokem se stejnou zbraní získává Skaut 80% šanci na 2 kola zpomalit, nebo zcela zmrazit nepřítele.
Sedmá úroveň:
- Stínová past – Skaut získává možnost položit čtyři stínové pasti, které kohokoli kdo do ní vstoupí na tři kola zpomalí. Na úrovni deset se navíc může k tomu, kdo stínovou past porušil během téhož kola přesunout, pokud je past do 20 metrů od místa, na kterém se Skaut nachází.
Osmá úroveň:
- Tančící dýka – Skaut hodí dýku, která zasáhne cíl a vrátí se k němu. V případě, že bojuje s více než jedním nepřítelem dýka maximálně 1d4+1 krát mezi nepřáteli přeskočí. Každý úspěšný zásah dýkou je považován za kritický.
Devátá úroveň:
- Křížové eso – Po aktivaci této schopnosti je každý Skautův zásah kritický do doby, dokud není zraněn. Jakmile je zraněn automaticky navíc vstupuje do Stínového kroku. Schopnost je třeba použít na začátku boje a je možné ji využít jen jednou za den.
Desátá úroveň:
- Posily – Jedenkrát za den dokáže Skaut vytvořit stínovou kopii své osoby, která po dobu 2d4 + plížení Skauta kol disponuje všemi schopnostmi, jako Skaut samotný. Kopie se od Skauta nemůže vzdálit více než na deset metrů a po skončení schopnosti se Skaut může rozhodnout, zda zůstane na svém místě, nebo se přesune na místo na kterém se nacházela jeho kopie. Schopnost není možné předčasně ukončit jinak, než smrtí Skauta.