Jméno | Složitost | Vzhled | Efekt | Postup výroby |
---|---|---|---|---|
Učňovský léčivý | nízká | Světlá, krvi podobná kapalina, sladší a méně kovová | Vyléčí lehká zranění. Nezůstávají žádné jizvy, přesto nevyléčí nic, co by se nevyléčilo časem i přirozenou cestou. | Na jednu dávku: 3 květy heřmánku, 3 listy jitrocele, lžička medu, lžička nebo úlomek pryskyřice Sange de drago Lektvar je nutné vařit do doby, dokud se pryskyřice zcela nerozpustí. |
Mistrovský léčivý | průměrná | Temně rudá krvi podobná kapalina, sladší a méně kovová | Vyléčí střední zranění. Nezůstávají žádné jizvy, přesto nevyléčí nic, co by se nevyléčilo časem i přirozenou cestou. | Na jednu dávku: 3 květy heřmánku, 3 listy jitrocele, lžička medu, lžička nebo úlomek pryskyřice Sange de drago, lžička drceného kořene Valeriana andia Lektvar je nutné vařit do doby, dokud se pryskyřice zcela nerozpustí. |
Živá voda | vysoká | Průzračná, lehká, stříbřitě třpytivá | Vyléčí smrtelná zranění, včetně trvalých jako jsou useknuté končetiny či vypíchnuté oči. Zranění nesmí být starší než týden. Do jednoho týdne od skonání oživí i mrtvého. | Na jednu dávku: tři hrnečky silného alkoholu, lžička drceného kořene Rozchodnice růžové, 10 okvětních lístků Fluor de Arena, lžička stříbrného prachu, úlomek koncentrovaného magického rezidua Na mírném plameni jsou rostlinné ingredience vařeny tři hodiny ve dvou hrncích alkoholu, následně je do směsi přidán zbytek přísad a vaří se dokud není obsah lektvaru zredukován na množství jednoho šálku. |
Mana | nízká | Modrý, přestože neprůhledný, jemné světlo prosvítá | Doplní malou část magické energie (přibližně pro potřeby tří kouzel na úrovni 1). | Na jednu dávku: dva šálky vody, dvě lžičky sušeného špínosavého slizu, šest křídel modrého motýla, šest sušených květů Levandule lékařské. Veškeré ingredience je nutné společně rozdrtit na jemný prach a následně nechat 1 den louhovat ve vodě v uzavřené nádobě bez přístupu světla a vzduchu. |
Zoufalství | průměrná | Slaný, silně přelouhovaný černý čaj | Upadáš v depresi a kdykoli pohlédneš někomu do očí, uvidíš vzpomínku, které nejvíc lituje. Trvá 24 hodin nebo do houpavé opilosti. | Na jednu dávku: zmrazená slza Ledové banshee nebo část oděvu Neviděného, hrneček mořské vody, lžíce hlíny z čerstvého hrobu. Hlína z čerstvého hrobu je svařena s hrnečkem mořské vody na konzistenci husté kaše, načež je do ní přidána slza Ledové banshee, nebo část oděvu Neviděného, čím po dalších třech kolech varu opět získá tekutou konzistenci. |
Viagra | nízká | Modrý, hustý, hořký | Vydrží celou noc. | Na jednu dávku: panák silného alkoholu, hrnek vody, dvě lžičky prášku ze sušeného penisu Owlbeara, dvě křídla červeného motýla, 5 květů čekanky obecné Veškeré ingredience je nutné rozdrtit na prach, který je za postupného přidávání alkoholu proměněn na pasu. Ta je po dvě kola restována na prudkém ohni a následně svařena s hrnečkem vody. |
Smysly | vysoká | Olejově duhový, silné neidentifikovatelné aroma | Na hodinu několikanásobně silnější zrak, sluch, chuť a čich. | Na jednu dávku: lžíce kočičího tuku, lžíce vývaru z ještěrčí tlapky, 10 psích nebo vlčích chlupů, drcený zobák dravého ptáka, vývar z jazyku Topivce Veškeré přísady jsou na žhavých uhlících zahřívány během celé noci, na další dva dny jsou pak uzavřeny do flakonu bez přístupu vzduchu, umístěného na teplém místě. |
Zlobr | průměrná | Špenátový. | Propůjčuje na dvě směny zvýšenou sílu. | Na jednu dávku: lžíce sušených sladkovodních řas, dva hrnky vody, drcené zuby mimika Veškeré ingredience jsou po dobu dvou dnů naloženy ve vodě. V tu dobu by měly začít reagovat a řasy začnou opět růst. To je ten správný čas na to, celý lektvar krátce povařit - pozor, necedit! |
Falešná smrt | vysoká | Hladina neustále vypadá jako zaprášená | Na 1d6 +2 kol usneš a vypadáš jako po smrti (žádné životní funkce) | Na jednu dávku: lžíce nebo úlomek pryskyřice ze Sangre de drago, 5 semen Blínu bílého, dvě kapky slin Sgrechaina, polovina hrnečku vody Lektvar je třeba připravit ve dvou fázích, v první z nich se rozdrcená semena Blínu smíchají s jednou kapkou slin Sgrechaina, ve druhé se pryskyřice ze Sangre de drago rozvařuje s půlšálkem vody a druhou kapkou siln. Teprve po těchto prípravách je možné smíchat vše dohromady. Lektvar je účinný pouze do deseti dnů od jeho výroby. |
Falešný neživot | průměrná | Tekutý prach. | Umrlčí vzhled a zápach. Na 1d6 kol si všichni nemrtví myslí, že patříš k nim. Pokud v této podobě zemřeš, staneš se nemrtvým napořád. | Na jednu dávku hrst zahnilého drůbežího masa, špetka prachu z Chrámu Hierarchů, půl lžičky stříbra, malé množství kočičího tuku Drůbeží maso je třeba spálit a následně rozdrtit na jemný prach, který je smíchán se stříbrem a prachem z chrámu. Rozpuštěný kočičí tuk slouží jako pojivo lektvaru a po jeho vmísení do směsi již neztuhne. |
Vyřazovák | nízká | Tmavě zakalený, řidší než voda, | Okamžité zvracení a průjem. | Na jednu dávku: 3 listy Břečťanu, 1 květ Koniklece velkokvětého, čerstvý trus Topivce, ovocná pálenka Z rostlinných přísad je varem v pálence extrahována účinná látka, kterou následně zvyšuje přidání Topivcova trusu. Jakmile je trus přidán, je nutné lektvar odstranit z ohně a zchladit. |
Slimák | průměrná | Temně zelený s malými pulci | Po kontaktu s vodou pulci vyrostou do podoby deseticentimetrových tlustých slimáků, kteří jsou hořlaví a dokáží světlem několika svící svítit 2d4 kol. Také používáno k mučení; zvracení tlustých slimáků je hrozná a bolestivá zkušenost, ale většinou nenechává trvalé následky. | Na jednu dávku: 5 pulců, vývar z jazyku Topivce, hrst sladkovodních řas, několik zrnek síry, hrnek rybniční, jezerní nebo říční vody Lektvar je připravován nikoli za tepla, ale v nízkých teplotých, kdy musí být použitá voda zchlazena na co nejnižší úroveň. Do této vody jsou pak vmíchány řasy se sírou a ponechány v temném, chladném místě po dobu 1d4+1 kol. Teprve jako poslední přichází na řadu pulci a vývar z jazyku, po čemž je možné lektvar okamžitě použít. |
Mnoholičný | vysoká | Tmavohnědý, hnusný jako zvratky | Do lektvaru se před vypitím přidává vlas, nehet, prst nebo jiná část člověka, na kterého tě lektvar promění. Pokud nic nepřidáš, tak získáš rysy od posledního masa, co jsi jedl (prasečí nos, srst…) na 2d4+1 kol | Na jednu dávku: 3 velké pavučiny, chlupy z bříška jednoho netopýra, černé pivo, lžíce krve Mimika Veškeré přísady jsou společně na mírném ohni vařeny 24 hodin, přičemž se do nich následně přidává vlas, nehet, nebo jiná část těla člověka, na kterého se chce dotyčný přeměnit. |
Polyglot | průměrná | Čaj s chutí inkoustu a vůní kávy. | Příštích šest hodin rozumíš a plynule mluvíš všemi jazyky. | Na jednu dávku: hrnek převařené vody, kus čistého pergamenu, inkoust, jazyk Mimika Pergamen a jazyk mimika je třeba rozkrájet, rozdrtit a rozmělnit na co nejmenší kousky před smícháním s ostatními ingrediencemi. Ze všech přísad vzniká vývar, který nutné velice rychle přivést k varu a zchladit. Uchovává se zásadně ve tmě a každé tři dnyod výroby, ve kterých není lektvar použit je třeba do něj kápnout další inkoust. |
Tišící | nízká | Červený, ovocně sladký. | Snížené vnímání bolesti během boje i mimo něj na 1d6+2 kola | Na jednu dávku: polovina listu Durmanu obecného, lžíce drceného čerstvého kořene Lopuchu obecného, ovocné víno Byliny jsou po dobu jednoho dne louhovány v ovocném víně, následně zcezeny. |
Berserker | průměrná | Rudý, stoupá z něj ledová pára, na dotek horký | Absolutní ignorování bolesti. Planoucí valkýry tě lákají do boje, získáváš větší poškození. Trvá 2 kola mimo boj nebo do konce boje, po kterém postava ztrácí polovinu aktuálního zdraví. | Na jednu dávku: 1 list Durmanu obecného, 3 semena Blínu bílého, drcený lávový kámen, jedno pero Owlbeara, silná pálenka Byliny jsou po dobu 12 hodin louhovány v pálence a následně zcezeny. Do vzniklého nálevu je přidán drcený lávový kámen a celé pero Owlbeara a vše je krátce povařeno po dobu 1d4 +1 kol. |
Lehkost | průměrná | Namodralá voda s bublinkami | Jsi o 80% lehčí, ale sílu máš pořád stejnou. Vyskočíš výš a dál, šplháš snadno, nepropadáš se, nenecháváš stopy. Působí 1d4 +1 kol. Pozor na vítr! | Na jednu dávku: několik vlasů Křiklouna, hrnek čisté vody, 3 pírka zpěvného ptáka, 4 křídla bílého motýla Veškeré ingredience mimo vlasů Křiklouna jsou 1d4+1 hodin louhovány v ledové vodě a následně zcezeny. Do nálevu jsou přidány vlasy a je velice pomalu zahříván na teplotu pod bodem varu, ve které se vlasy rozpustí a naplní lektvar drobnými bublinkami. |
Obojživelník | vysoká | Zelený s kusy žab a ryb | Na dobu čtyř kol ti narostou blány mezi prsty, žábry a druhá sada průhledných víček. | Na jednu dávku: sušená nejedovatá žába, živá nejedovatá žába, malá sladkovodní ryba, malá mořská ryba, tři hrnky vody z Mokřin, úlomek magického rezidua Veškeré živé ingredience je nutno zabít, vykuchat, zbavit krve a následně rozemlít/rozkrájet na droboučké kousky. Sušená žába je rozdrcena na prach. Tato směs vodních živočichů je následně rychle přivedena k varu, který je třeba udržet alespoň po čtyři kola a následně zchlazena. Teprve na závěr je přidáno magické reziduum. |
Čtení myšlenek | vysoká | Bílý lektvar, ve kterém vidíš své myšlenky jako v zamlženém zrcadle. | Dvě kola můžeš číst okamžité myšlenky lidí v dohledu, nikoli vzpomínky – pokud zrovna nevzpomínají. | Na jednu dávku: hrnek mléka, lžíce medu, magické reziduum, 3 listy Blíu bílého, kořen Valeriana andia, polovina šupiny nižšího draka Veškeré ingredience jsou ponechány louhovat v mléku po dobu 1 dne, následně zcezeny, rozmělněny na pastu a vmíchány zpět. |
Odolnost | vysoká | Teplý a skořicový | Udržuje stabilní tělesnou teplotu a spotřebu energie i v nehostiných podmínkách jako severský mráz nebo pouští vedro. Vydrží 1d3 dní. | Na jednu dávku: hrneček slabého alkoholu, lžička medu, lžička pálivé papriky, 4 plody Růže šípkové, úlomek koncentrovaného magického rezidua, půl lžičky drceného lávového kamene, chrámová svíce V hrnečku je nad chrámovou svící zahříván alkohol společně s magickým reziduem a lávovým kamenem po dobu 3 kol, následně je vše scezeno před jemné plátno a do vývaru je přidán zbytek ingrediencí. Vše je nad chrámovou svící přivedeno až k varu. Po nalití lektvaru do lahviček je nutné jejich zátky uzavřít voskem ze stejné chrámové svíce a nechat lektvar na suchém místě s přístupem vzduchu po dobu tří dní. |
Křídla | vysoká | Nazelenalá voda, z otevřeného flakónu vane vítr | Na tři kola blanitá křídla. | Na jednu dávku: hrnek čisté vody, 3 pera dravého ptáka, 3 pera zpěvného ptáka, lžíce drceného netopýřího křídla, vlas Křiklouna Ptačí peří je třeba zbavit tvrdého ostnu uprostřed a zachovat jen prapory. Ty jsou následně se zbytkem ingrediencí, mimo vlasu křiklouna, 2 dny louhovány v otevřené nádobě, přičemž je každé 2-3 hodiny třeba její obsah promíchat a přidat malou část vlasu Křiklouna. Po 2 dnech je lektvar připraven ke konzumaci. |
Trollí žaludek | průměrná | Oranžový, slizký a plný kamínků, kyselá vůně | Máš trollí trávící trakt. Můžeš sníst cokoli a strávíš to bez problémů. Kamení, jedovaté houby, dřevo. Bez problémů. Na 1d6+1 kol. | Na jednu dávku: 1 lžíce sušeného špínosavého slizu, hrst drobků z podlahy hostince, hrnek vody zbylé po mytí nádobí, lžička másla, půl hrnku den starého piva, lžička drobných kamínků Veškeré ingredience jsou za studena smíchány a ponechány na přímém slunci po dobu tří hodin. Následně je na tři směny zahřát, nesmí ale projít varem. |
Trollí krev | vysoká | Rudý, zakalený, cucky zeleného masa | Příštích 12 hodin se budeš pomalu uzdravovat, i ze smrtelných zranění. Přežiješ skoro všechno, smrt pouze ohněm či kyselinou. Při neúspěšném hodu na záchranu (nad 75%) upadáš na pět kol do bezvědomí, ale regenerace trvá. | Na jednu dávku: zahnilé drůbeží maso, lžička nebo úlomek pryskyřice Sangre de drago, hrnek vody zbylé po umytí nádobí, 5 semen Anýzu vonného, lžička upířího prachu Zahnilé drůbeží maso je třeba nakrájet na kousky o velikosti přibližně poloviny sousta, obalit ve směsi upířího prachu a rozdrcených semen anýzu na na 3 kola odložit stranou. Mezi tím je nutné vařit vodu z nádobí s pryskyřicí dokud se nerozpustí, teprve pak je možné do lektvaru přidat předem připravené maso a celou směs udržovat ve varu po 5 kol. Necedit! Za každých 10 dnů od doby kdy je lektvar vyroben a není použit je třeba do něj přidat jedno další rozdrcené semeno Anýzu. |
Neviditelnost | průměrná | Obyčejná voda, jen neviditelná | Tvé tělo začně propouštět světlo. Od příštího kola jsi neviditelný na 1d4 kol. Bohužel na rozdíl od čarodějného zaklínadla neviditelnosti, lektvar nezprůhlední tvé oblečení a vybavení. | Na jednu porci: lžička upířího prachu, 2 lžíce krve mimika, část oděvu Neviděného, hrneček vody Oděv neviděného se po dobu 5 kol vyváří ve vodě následně je vyjmut, a do vývaru je vmíchána krev mimika. Po krátkém přejití varem se do něj během doby co lektvar chladne přimíchává upíří prach, čímž se postupně stane zcela neviditelným. |
Gekon | nízká | Oranžový, zrna písku, listnatá vůně | Písečná, flekatá a kožnatá pleť, ještěrčí tvář a schopnost lézt po stěnách jako gekon na 1d4+2 kola. | Na jednu dávku: 5 čerstvých ještěrčích pacek, 2 ještěrší oči, 1 ještěrčí ocásek, lžička písku z okolí Onryxu, drcený oddenek Puškvorce obecného, hrnek vody, lžíce medu Vekeré zvířecí přísady je nutné povařit, následně rozmělnit a vrátit do vývaru, do kterého je přimíchán i med, písek a drcený oddenek Puškvorce. Vše je vařeno další 4 kola, zcezeno a uchováváno v neprůhledných lahvičkách. |
Noční vidění | nízká | Tmavohnědý se zeleným odleskem | Tvé oči se změní na bestiálně kočičí. Vidíš ve tmě po tři kola. | Na jednu dávku: 1 zelené kočičí oko, 1 lžíce kočičího tuku, 4 netopýří ocásky, hrnek vody Netopýří ocásky je nutné zbavit případného ochlupení a nasekat spolu s kočičím okem na drobné části. Pozor, tekutý obsah bulvy je pro lektvar také potřebný. Vše výše zmíněné je pak po dobu tří kol restováno na kočičím tuku, než je tento polotovar zalit hrnkem vody a další čtyři kola udržován ve varu. Před podáváním je doporučeno vše zcedit přes plátno, není to však nutné. |
Zapomnění minulé | průměrná | Světle růžový, řídký, rychle se vypařuje. | Vymaže z paměti předchozí den. | Na jednu dávku hrneček silného alkoholu, lžička oleje z vlašských ořechů, dvě kapky oleje vylisovaného z Durmanu obecného, půl lžičky prášku z krovek berušek. Celá směs je společně udržována v horké páře po dobu sedmi hodin, následně zcezena. |
Zapomnění budoucí | vysoká | Bleděmodrý, řídký, rychle se vypařuje. | Za 24 hodin se ti z paměti vymaže uplynulých 24 hodin. | Na jednu dávku: hrnek silného alkoholu, 5 květů čekanky, 5 malých úlomků koncentrovaného magického rezidua, 5 mozečků zlatých rybek Každý z mozečků zlatých rybek je třeba pečlivě zabalit do květu čekanky společně s maličkým úlomkem magického rezidua. To mimo jiné zajistí, aby během 5 dní, které musí tyto ingredience strávit v alkoholovém nálevu, zůstaly potopené na jeho dně. Během těchto pěti dní také nesmí být nádoba ve které se lektvar nachází vystavena světlu. Následně je možné jej zcedit. Za každých 10 dní od doby kdy je lektvar vyroben ale ne použit, je třeba do něj přidat jeden celý květ Čekanky a zrnko magického rezidua. |
Spánek | vysoká | Vypadá jako kakao, voní medem. | Na 24 hodin upadneš do hlubokého spánku. Únava i psychické vypětí, včetně jedů a nemocí, zmizí, a vyléčíš všechny životy. Je 1z6ti šance, že budeš mít věštecký sen. Probudit dřív lze jen zraněním nebo pádem. | Na jednu dávku: hrnek mléka, lžíce medu, 5 listů Dobromysl obecné, 3 květy Levandule lékařské, lžička stříbrného prachu, lžička mletého ocasního trnu Wyverny Veškeré byliny jsou krátce vyvařeny v mléce, do kterého je následně přidán mletý ocasní trn wyverny a stříbrný prach. Tekutina se nechává zchladnout za postupného vmíchávání medu. Lektvar je možné uchovávat nejdéle 10 dní. |
Ohnivá pasta | nízká | Hustý bílý krém se žlutými hrudkami | Po nanesení za zbraň jí po dobu 1d4 +1 kol dodává bonusový ohnivý útok, který je považován za útok magií. | Na jednu dávku: přiměřené množství včelího vosku, špetka drceného magického rezidua, lžička síry, lžička drceného lávového kamene suché ingredience se míchají dohromady jako první, včelí vosk je třeba zahřát natolik, aby nebyl tekutý, ale bylo možné jej se vším ostatním řádně smísit. Míchání trvá nejméně dvě směny, přičemž při jeho přerušení je třeba začít znovu. Pastu je třeba uchovávat v uzavřeném obalu bez přístupu světla a vyšších teplot. Jakmile na zbrani zaschne, automaticky vzplane při prvním silnějším úderu. |
Charisma | průměrná | Bílé víno, pach omamných feromonů. | Nadpřirozené kouzlo osobnosti, získáváš bonus k přesvědčování a obchodování na 1d4 +1 kol. Lidé opakovaně ovlivnění tvým kouzlem osobnosti ti mohou propadnout trvale. | Na jednu dávku: hrnek bílého vína, lžička pasty z červených okvětních plátků růží, lžička pasty z rozmačkaných zadečků světlušek, lžička krve z Mimika Krev z mimika je třeba velice opatrně a po kapkách vmíchat do vína, neboť hrozí že se při kontaktu s alkoholem srazí. Následně je možné směs zahřát a nechat v ní po dobu pěti kol povařit zbývající ingredience. Lektvar se po uvaření cedí skrze nový kousek luxusního spodního prádla v hodnotě alespoň 1zl |
Láska | průměrná | Červené víno, pach omamných feromonů | Ucítíš nepřekonatelný chtíč k první osobě, kterou po vypití spatříš. Trvání dva dny. (Je 1z6ti šance na to, že nejde o chtíč, ale lásku. V tom případě lektvar trvá dokud z tebe jeho efekty někdo nesundá) | Na jednu dávku: hrneček červeného vína, půl hrnečku silného třešňového likéru, lžička pasty z okvětních plátků bílých růží, čerstvé srdce hrdličky Ptačí srdce o dobu 3 kol je třeba vařit v třešňovém likéru, následně vyjmout a přepasírovat do červeného vína smíchaného s ostatními přísadami. Před použitím je nutné nechat lektvar alespoň po dobu 3 kol v blízkém dosahu někoho, kdo je zamilovaný, |
Insomnia | průměrná | Tmavý, supersladký, voní jako káva s mátou | Okamžitě nahradí jednu noc spánku. | Na jednu dávku: hrnek mléka, 2 lžíce medu, 5 listů Dobromysl obecné, 3 listy Máty peprné, lžička stříbrného prachu, špetka mletého ocasního trnu Wyverny Veškeré byliny jsou krátce vyvařeny v mléce, do kterého je následně přidán mletý ocasní trn wyverny a stříbrný prach. Tekutina se nechává zchladnout za postupného vmíchávání medu. |
Antikoncepce | nízká | Fialový, zapáchá po houbách, řídký. | Příštích 7 dní nelze otěhotnět. | Na jednu dávku: hrnek přecezeného nálevu z borůvek zkvašených s liškami, 2 mleté krysí zuby, polovina listu Jedovatce kořenujícího Polovinu listu Jedovatce je třeba naložit do zkvašené směsi smíchané s drcenými krysími zuby na 24 hodin a následně jej vyjmout. Pokud není z lektvaru vyndán, místo jako antikoncepce může sloužit jako droga vyvolávající potrat. |
Lazebník | průměrná | Vůně parfému, lehce těkavý, světle fialový | 1-3 Severský; všechna špína je pryč, vlasy rozčesané, vousy zastřihnuté, lehký svěží parfém. 4-6 Jížanský; to samé, jen všechny chlupy od krku dolů jsou dokonale oholené a parfém je více ovocný | Na jednu dávku: hrneček lehkého růžového vína, lžička parfému v hodnotě alespoň 1zl, lžička mýdlových hoblinek, špetka stříbrného prachu, lžíce protlaku z ostružin, malin a borůvek Mýdlové hobliny je třeba rozpustit ve víně a následně teplotu tekutiny udržovat na takové úrovni, aby opět neztuhly. Protlak z ovoce je smíchán s parfémem a do celé směsi přidán až po 2 hodinách. |
Zvířecí řeč | průměrná | Temně rudý, s chlupy a slanou chutí. | Mluvení se zvířaty, trvá dvě kola. | Na jednu dávku: hrst psích nebo vlčích chlupy, ještěrčí ocásek, mletý zobák dravého ptáka, oko sladkovodní ryby, hrneček svařeného vína, lžička soli Veškeré ingredience mimo chlupů jsou smíchány a ponechány na místě s přístupem vzduchu a světla po dobu 24 hodin. Následně je lektvar zcezen a těsně před jeho konzumací nebo uzavřením do lahviček jsou přidány psí nebo vlčí chlupy. |
Paměť | vysoká | Mosazný, mátový, ledový | Příští hodinu se ti všechno, co uvidíš natrvalo dokonale otiskne do paměti. Můžeš například prolistovat knihu a „přečíst“ si ji až později. | Na jednu dávku: mosazné a měděné hobliny, 10 listů Máty peprné, vlas Banshee, obsah volitelné encyklopedie, hrnek vody, zlatá nit Kovové přísady jsou po dobu tří dní louhovány v hrnečku čisté vody a následně přivedeny k varu. Vlas Banshee je pevně obalen listem s jmeným obsahem z volitelné encyklopedie, převázán zlatou nití a přidán do vývaru. Směs je okamžitě odstraněna z přímého plamene a během jejího chladnutí a stálého míchání jsou do ní přidány mátové listy. Z hotového lektvaru je třeba vyjmout veškeré pevné součásti mimo listů máty a je možné jej uchovávat o neomezenou dobu, pokud je v nádobě zamezující přístup vzduchu. |
Rychlost | vysoká | Azurový lektvar se stříbrnými jiskrami, zběsile proudí ve flakónu. | Dvojnásobně rychlý pohyb. V boji získáváš iniciativu. Trvá do konce boje, nebo sedm směn. | Na jednu dávku: hrneček vody, lžička stříbrného prachu, lžička rtuti, mletá šupina Nižšího draka Stříbrný prach a mletou šupinu Nižšího draka smícháme a uzavřeme do malé nádobky společně se rtutí na dobu 12 hodin. Po této době rtuť ztratí svou běžnou podobu, hmota v nádobce se stane homogenní, jiskřivou pastou a je možné ji ve vodě přivést k varu a vytvořit tak poživatelný lektvar. Lektvar je možné skladovat po neomezenou dobu, pokud je do něj každých 10 dnů od jeho výroby přidána kapka rtuti - pozor, získává tak na toxicitě. |
Neviditelný inkoust | nízká | Purpurový inkoust | Po zaschnutí zmizí, při kontaktu s alkoholem se opět zjeví. | Na jednu dávku: hrneček silného alkoholu, klobouk hřibu, lžička krve mimika, 5 na prach drcených pavouků Za studena smíchaná krev mimika a drcení pavouci s alkoholem jsou ponecháni 10 kol stranou, následně je směs přecezena skrz klobouk hřibu. |
Dvojník | průměrná | Rtuťovitý, neustále se snaží „rozutéct“. | Během jednoho bolestivého kola se rozdělíš na dva identické jedince. Po 2d4 kolech se náhodně určí, který z vás se rozplyne. | Na jednu dávku: hrnek vody, lžička rtuti, lžíce krve Mimika, 5 kusů čerstvé natě Vrbnice bílé Na drobno nakrájená nať Vrbnice je 4 kola louhována v krvi Mimika a rtuti. Výsledný produkt je zcezen a s nehtem, vlasem, nebo jinou částí člověka, který se chce rozdělit svařen s vodou, dokud se objem lektvaru nesníží na polovinu původního množství. |
Nehořlavost | nízká | Hnědý, hladina pokrytá popelem, přestože je v malém flakónu vyteče ho půl litru. | Absolutní odolnost na oheň po dobu jednoho kola. | Na jednu dávku: hrnek vody, lžíce měděných pilin, špetka popela z lesního požáru, 5 listů Dobromysli obecné Z listů Dobromysli je vytvořen silný odvar, dokud voda nezíská zcela hnědou barvu. Následně je na 24 hodin smíchán z měděnými pilinami a udržován v naprostém chladu (ideálně v místě s ledem/sněhem). Po 24 hodinách je lektvar zcezen a smíchán s popelem. |
Zlato | průměrná | Zlatý, hustý, lesklý | Za 1d10 hodin vytlačíš bobek ryzího zlata v hodnotě 5d10 zlaťáků. | Na jednu dávku: hrnek perlivého vína, lžička zlatého prachu, lžička drceného falešného zlata, 5 klobouků Lišek Z malého množství vína a Lišek je vytvořena hustá pasta, do které jsou postupně přimíchány oba dva zlaté prášky. Zbytek vína je do směsi za studena vmícháván po kapkách po dobu nejméně 4 kol, dokud nedosáhne konzistence řídké krupicové kaše. Pokud je tento proces přerušen, lektvar je znehodnocen. |
Mlha | průměrná | Hustá pára, slaná | Rozpouštíš se v mrak mlhy. Nic neuneseš, jsi nezranitelný obyčejnými zbraněmi a protáhneš se i klíčovou dírkou. V silném větru ztrácí účinek. Běžné trvání čtyři kola. | Na jednu dávku: polovina hrnku vody, lžička upířího prachu, slza Ledové Banshee Veškeré ingredience jsou smíchány a nad silným ohněm přeměněny v páru, kterou je třeba průběžně zachytávat do připraveného flakonu. Po 12 hodinách v uzavřeném flakonu získá zachycená pára neměnnou, mlžnou konzistenci, kterou je možné konzumovat. |
Podvod | vysoká | Růžové víno, silná sladká chuť nedokáže zamaskovat síru | Během příští hodiny se ti jedenkrát okamžitě a dokonale zahojí zranění, které tě mělo zabít. | Na jednu dávku: hrnek růžového vína, panák silné pálenky, lžička síry, lžička upířího prachu, mletý ocasní trn Wyverny, lžička pylu Lýkovce jedovatého Mletý ocasní trn Wyverny je po tři dny louhován v malém množství silného alkoholu. Během té doby je možné připravit zbytek lektvaru. Pyl z Lýkovce je třeba rozvařit v růžovém víně a po vychladnutí směsi do ní přidat i upíří prach. Následně znovu dochází k zahřátí, ale ne varu směsi, které trvá minimálně 3 směny a během kterého je do ní přimíchán nezcezený výluh ocasního trnu. Lektvar je možné skladovat po neomezenou dobu, je však třeba ho jednou za 5 dní ponechat na 3 kola na přímém slunci, nebo silném světle. |
Moc | vysoká | Plný poletujících jisker | Všechna tvá kouzla mají dvojnásobný účinek, 1d4 +2 kol trvání nebo počet cílů. | Na jednu dávku: půl hrnečku vody, půl hrnečku světlého filtrovaného piva, 10 křídel modrého motýla, 10 květů levandule, 2 pírka Owlbeara, špetka stříbrného prachu Z levandule, vody a motýlích křídel je vytvořen silný vývar hnědofialové barvy, který je po dvě noci ponechán na měsíčním světle. Peří Owlbeara je nutné zbavit tuhého ostnu uprostřed a jeho prapor společně se stříbrným prachem po dva dny louhovat v pivě za přístupu slunečního světla. Teprve po této době jsou obě součásti lektvaru zcezeny a samostatně přivedeny k varu. V momentě kdy bublají je možné je opatrně smísit. |
Třetí oko | průměrná | Jemná whiskey s výraznou kořeněnou vůní | Příští 4 kola vidíš tepelnou stopu živých bytostí – i za zdmi, v jiném patře apod. | Na jednu dávku: půl hrnečku vody, půl hrnečku whiskey, lžička medu, špetka pepře, žluté kočičí oko, pírko z dravého ptáka Jemně pokrájené kočičí oko a ptačí pírko jsou postupně přidány do vařící vody a ponechány 3 kola. Následně je vývar zcezen (nesmí moc vychladnout), je do něj přimíchán pepř a med a je další 1 kolo udržován pod bodem varu. Posledním krokem je nechat lektvar zcela vychladnout a teprve poté zředit vodou. |
Risk | nízká | Světlá, krvi podobná kapalina, sladší a méně kovová, dřevěné piliny | Náhodně doplní nebo ubere malou část zdraví. | Na jednu dávku: hrnek vody, jemné piliny z výroby rakve nebo kolébky, úlomek zaschlého latexu Pryšce, 5 květů Fluor de Arena Do vroucí vody je přidán latex Pryšce a květy Fluor de Arena, dokud se obě přísady zcela nerozpustí (přibližně 5 kol), následně je lektvar nutné velice rychle zchladit a při nalévání do flakonku jej zcedit přes dřevěné piliny. |
Štěstí | vysoká | Čirá voda, silné čajové aroma, na dně drobný čtyřlístek | Máš o 75% větší šanci uspět v přesvědčování, uplácení, hazardních hrách, svádění, krádežích a v boji získáváš iniciativu. Trvá šest kol. | Na jednu dávku: hrnek čisté vody, panák silného čirého alkoholu, čtyřlístek, špetka zlatého prachu, špetka stříbrného prachu, špetka mletých šupin Nižšího draka, 1 květ Růže šípkové, 1 květ Čekanky obecné, 1 květ Rozchodnice růžové, látka ze svatebních šatů Čtyřlístek, jedno kolo louhovaný v silném alkoholu je z obou stran obalen ve zlatém a stříbrném prachu a následně uložen na dno flakonku. Ve vodě se zbytkem alkoholu jsou vyvařeny květy rostlin společně s mletou dračí šupinou a po dvou kolech varu je tento čaj zcezen skrz látku, která byla součástí svatebních šatů a je jím zalit čtyřlístek ve flakonu. |
Pravda | vysoká | Lehký alkohol z lesního ovoce | Příští hodinu nemůžeš říct lež a nemůžeš mlčet, když se tě na cokoli ptají. | Na jednu dávku: hrnek zkvašených malin, půl hrnečku vody borůvek a jahod, panák výtažku z jazyku Topivce, panák výtažku z jazyku Mimika, kapka červeného inkoustu, 2 ploutve zlaté rybky, část oděvu Neviděného Zkvašené ovoce je do prázdné nádoby přepasírováno skrze oděv Neviděného, zalito vodou a přivedeno na hranici varu, kdy se do něj přidávají rybí ploutve a kde je při stálé teplotě tato směs udržována po 5 kol. Pokud se teplota změní, lektvar je znehodnocen. Po 5 kolech je třeba směs přivést k varu, přidat do ní výtažky z obou jazyků, kapku červeného inkoustu a udržovat ji ve varu dokud svůj objem nezredukuje na čtvrtinu. Rybí ploutve je možné zcedit, ale lektvar tím sníží svou použitelnost z jednoho měsíce na 14 dní. |
Netopýr | vysoká | Spodní těžší vrstva černá, hladina rudá a sladká. | Za hrozných bolestí, praskání kostí a transformace orgánů, se změníš v netopýra lidské velikosti. Kousnutím uděluješ průměrná zranění a doplňuješ si zdraví. 2d6+2 kola | Na jednu dávku: polovina hrnečku vody, polovina hrnečku netopýří krve, lžička medu, lžička nebo úlomek pryskyřice Sange de drago, lžíce krve Mimika Krev netopýra je třeba udržovat při takové teplotě, aby se nesrážela a pravidelně promíchávat, přičemž je smíšena s krví Mimika a s medem. Pryskyřice Sangre de drago je pak vařena v polovině hrnku vody, dokud se zcela nerozpustí. Lektvar se do flakonku nalévá ve dvou částech, na jeho dno patří směs krví a medu, která je následně uzavřena a jednu noc ponechána na měsíčním světle. Teprve poté je možné na ni nalít vývar z pryskyřice. Lektvar je před použitím nutné protřepat a každých 10 dní od jeho výroby, během kterých není spotřebován, je nutné do něj doplnit jeden netopýří chlup a ponechat ho jednu noc na měsíčním světle. |
Teleportace | nízká | Citronový, medový, se zkaženým zápachem | Náhodná teleportace na nejbezpečnější místo z tvé paměti do vzdálenosti 1d5 kilometrů. | Na jednu dávku: hrnek vody, parfém s povědomou vůní (v hodnotě alespoň 1zl), 2 křídla bílého motýla, 2 křídla modrého motýla, 2 křídla červeného motýla, panák octa, lžíce medu Motýlí křídla, ideálně čerstvá, jsou po 4 kola louhována v octu, který by měl změnit barvu na zelenkavou a následně zcezena. Voda společně s parfémem je přivedena k varu tak, aby v ní mohl být snadno rozpuštěn med a následně, stále horká, smíchána s výluhem z křídel. |
Rentgen | průměrná | Řídký kečup, neskutečný puch | Příští kolo vidíš libovolně skrz předměty i stěny. | Na jednu dávku: hrnek zkvašených květů Levandule lékařské, pryskyřice Sangre de drago a natě Rozchodnice růžové, kapka slin Sgrechaina, čisté bílé plátno Zkvašené rostliny jsou krátce svařeny, zcezeny skrz čisté plátno a po 12 hodin uzavřeny v naprosté tmě. Po této době je nutné lektvar zchladit téměř na bod tuhnutí, aby do něj mohly být bezpečně přidány sliny Sgrechaina bez toho, aby se lektvar stal toxickým. Po dalších 12 hodinách je třeba jej znovu převařit a znovu zcedit, teprve pak je možné jej konzumovat. |
Strach | vysoká | Černý, lehký, zápach vyvolává nevolnost | Příští 3 kola bude tvůj pach vyvolávat děsivé iluze pro nepřátele. | Na jednu dávku: hrnek vody, lžíce sušeného trusu Topivce, lžíce sušeného trusu wyverny, lžička sazí z kovárny, lžička pavoučích nožek, smuteční závoj - použitý Do několikrát přeloženého smutečního závoje jsou zabaleny pavoučí nožky i oba typy trusu a ponořeny do studené vody a za přístupu vzduchu ponechány po dvě noci na hřbitově, v kryptě, nebo na místě kde zahynulo velké množství lidí. Během dne je třeba lektvar vždy zakrýt před sluncem! Po dvou nocích bude trus zcela rozpuštěn ve vodě a pavoučí nožky se zformují do podoby živého pavouka. Toho je třeba ze závoje vyndat, rozkrájet na malé kousky a zcela rozvařit ve vzniklé, černé tekutině. |
Fontána | vysoká | Obyčejná voda | Z flakónu teče zdánlivě neomezené množství vody. Při každém použití je šance 1 z 36, že vyschne. (dvě jedničky na dvou d6) | Na jeden flakonek: prázdná křišťálová nádobka, svitek s kouzlem "fontána" a ingredience na něm napsané |
Vidění budoucnosti | průměrná | Krvi podobná tekutina, parfémová vůně, chutná jako salát | Můžeš se podívat do budoucnosti, ne však na konkretní osobu nebo místo. | Na jednu dávku: hrnek vody, pár kapek sladkého parfému (v hodnotě alespoň 1zl), vlas Banshee, list Blínu černého List Blínu je pečlivě srolován do trubičky a obmotán vlasem Banshee. Voda, téměř na bodu tuhnutí je smísena s parfémem a v naprosté temnotě je do ní list omotaný vlasem ponořen na 5 směn. Teprve po 5 kolech je možné lektvar přenést na světlo a zahřát pod bod varu, ve kterém je udržován po 3 kola, než se vlas Banshee rozpustí a list rozevře. Následně je tekutina ponechána přirozeně vychladnout, list Blínu je vyjmut a lektvar je připraven ke konzumaci. |
Šestý smysl | vysoká | Zelený sliz, ledový | Na jeden celý den tě žádné nebezpečí nepřekvapí. V prvním kole boje automaticky vyhráváš iniciativu a automaticky uspěješ na záchranné hody související s pastmi a překvapením. | Na jednu dávku: hrnek vody z Mokřin, hrnek čerstvých mořských řas, slza Ledové banshee, mletý ocasní trn Wvyverny, 2 čtyřlístky, špetka zlatého prachu Mořské řasy jsou společně se čtyřlístky rozmělněny v hustou kaši. Voda z mokřin přivedena k varu a následně prudce zchlazena slzou ledové Banshee tak, aby po smíchání s mletým ocasním trnem Wyverny vznikla konzistence podobná řidší cukrové pastě. To je ta pravá chvíle smíchat smíchat oba komponenty lektvaru do jednoho a následně jej v uzavřeném flakonku na 24 hodin ponořit do velké nádoby s jakýmkoli alkoholem. |
Den navíc | vysoká | Černý olej, šíleně pálivý | Vyléčí mrtvému polovinu zdraví. Po uplynutí jednoho dne se smrt vrátí. | Na jednu dávku: půl hrnku oleje, půl hrnku silného alkoholu, lžíce hlíny z čerstvého hrobu, lžíce drcených lidských kostí, hlíza Oměje šalamounku, křišťálový flakon Ve alkoholu je na kaši rozvařena hlíza Oměje, do které jsou následně přimíchány drcené kosti a hlína z čerstvého hrobu. Takto vzniklá hustá pasta musí být na 24 hodin pohřbena v křišťálové nádobě v zemi. Po uplynutí jednoho dne je pasta vyhrabána a na prudkém ohni restována tak dlouho, dokud se nezmění na jemný, uhlově černý prach. Ten je následně smíchán s olejem. Lektvar musí být uchováván v chladu a za každých 10 dní od jeho výroby je třeba do něj přidat špetku drcených lidských kostí, jinak ztratí účinnost. Před použitím je nutné na kus papíru, pergamenu, nebo látky napsat celé jméno zesnulého a vložit jej do lektvaru. |
Mládí/Stáří | průměrná | Džus, přeslazená lepivá vůně | Existují dvě varianty. 1-3 Jahodová omladí o 1d8 let 4-6 Grepová přidá 1d8 let věku. | Na jednu dávku: hrnek jahodové/grepové šťávy, lžíce medu, čistá dětská plena, 3 lidské šedivé vlasy, lžička mletých zubů Mimika, panák mátového likéru, panák mléka Ve směsi mléka a mátového likéru jsou rozpuštěny mleté zuby Mimika a polotovar je na 5 kol nutné udržet v teplotě lidského těla. Jahodový, nebo grepový džus je přiveden k varu společně se šedivými vlasy a medem a ve varu udržován po dobu 2 kol, po kterých je smíchán s mléčně-mátovým polotovarem. Okamžitě po smíchání obou součástí lektvaru je třeba jej stáhnout z ohně a stále teplý přecedit přes dětskou plenu. |
Úkryt | průměrná | Zlatá pára, karamelová chuť | Zmizíš a zjevíš na stejném místě za 1d4 směn. Mezi tím se můžeš pohybovat, manipulovat věcmi, ale ne bojovat. | Na jednu dávku: hrnek vody, lžíce karamelu, lžička zlatého prachu, kus oděvu Neviděného, lžíce drobně pokrájeného jazyku Mimika Zahřátý karamel je promíchán se zlatým prachem a odložen stranou. Do vody která dosáhla varu je vložen jemně nakrájený jazyk Mimika a je udržován při varu po 4 kola, po kterých je zcezen skrze oděv Neviděného. Než vývar vystydne, je do něj po částech vmíchán zlatý karamel. |
Imunita proti magii | vysoká | Tekutá obsidiánová pasta, bez pachu či chuti | Absolutní imunita na magii, včetně podpůrné nebo léčivé. Nemůžeš kouzlit a nesené magické předměty dočasně nefungují. Trvání 1d6 +2 kol. | Na jednu dávku: hrnek vody, úlomek magického rezidua, drcený lávová kámen, špetka prachu z Chrámu Světla, panák ořechového oleje, 1 šupina Nižšího draka Šupina Nižšího draka je po 7 dní louhována v ořechovém oleji, dokud nezčerná a nezměkne. V tomto stavu je možné ji rozmělnit na lepkavou pastu a postupně vmísit do vroucí vody. DO vzniklé černé tekutiny je následně přidán i prach a drcený lávový kámen a celá směs je udržována na bodu varu po dalších 6 kol. Teprve když je odstavována z ohně, je do ní závěrem vložen úlomek magického rezidua, který se nesmí rozpustit. Na lektvar je třeba každých 10 dní od výroby seslat slabé kouzlo, aby si zachoval svou účinnost. |
Chaotit | nízká | Zářivě zelený, těkavý, štiplavý zápach | Náhodná mutace 1- končetina navíc, 2- 1d10 chapadel, 3- boláky a krev jako kyselina 4- bestiální tlama na břiše 5- oči různě po těle 6- bodce po těle 7- protáhlé končetiny 8- morbidní obezita 9- obří hlava, retardace, telepatické schopnosti 10- masivní ochlupení 11- siamské dvojče 12- hoď 2x. Trvá 2d4 +2 kol. | Na Chaolit se promění každý lektvar, který není řádně sladován |
Repelent | nízká | Nehomogení, zelenohnědý | Po dobu jednoho dne pach tvého potu odpuzuje většinu přírodních predátorů. | Na jednu dávku: hrnek vody, trus Owlbeara ideálně čerstvý, hrst sušených listů Heřmánku pravého Podrcené listy heřmánku jsou ve vodě vyvařeny do podoby silného čaje, následně zcezeny a nahrazeny trusem, který se v čaji musí vařit nejméně 6 kol, aby konzument lektvaru eliminoval možnost onemocnění po jeho konzumaci. |
Vrhací | nízká | Křehká baňka s těkavým obsahem | 1- 2d6 plošné zranění ohněm 2- 3d6 plošné zranění ledem 3- pára sežere všechno železo v místnosti, včetně vašeho vybavení 4- 5d6 zranění bleskem do jednoho 5- plošné odhození větrem 6 – oslepení. Efekty všech lze zrušit magií, nebo snížit o polovinu záchranným hodem nad 65%. | Na jednu dávku: baňka z křehkého skla, špetka síry, úlomek magického rezidua, přiměřené množství včelího vosku, silný alkohol Magické reziduum je třeba nadrtit na prach, stejně jako síru - vyžaduje velkou sílu - a následně zahřát ve skleněné baňce s alkoholem, dokud polovina obsahu baňky nebude jen pára. Neuzavírá se zátkou, ale hrudkou včelího vosku. Efekt je náhodný. |
Vězeň | není možné vyrobit | Duch uvězněn bronzovou runou ve flakonu z tlustého skla | 1- Voják, pomůže v boji 2- Učenec, poradí 3- Džin, splní jedno přání 4- Hejno zuřivých čarodějnic, zaútočí na všechny. Duchové po třech kolech odchází. | Recept ztracen v hlubinách času |
Světlo | nízká | Flakón z čirého broušeného křišťálu. Slabě svítí silou malé svíce. | Při otevření všechno světlo unikne a na 1d8 hodin osvítí plochu 30 čtverečních metrů. Světlo zůstává na místě a nehýbe se. | Na jeden flakonek: prázdná křišťálová nádobka, svitek s kouzlem "Ozáření" a ingredience na něm napsané |
Hledač | průměrná | Chromová tekutina | Při vylití doteče k nejbližšímu fyzickému tajemství v místnosti (tajná místnost, past…) | Na jednu dávku: lžíce měděných hoblin, lžička stříbrného prachu, hrneček silného alkoholu, slza Ledové banshee Rozpuštěná měď je za vysoké teploty smíchána se stříbrným prachem, alkoholem a slzou Ledové banshee, která zajistí, že lektvar neztuhne. |
Gnomí nos | průměrná | Zlatý, vůně silného parfému | Vyčmucháš drahé kovy na velké vzdálenosti, trvání 1d8 kol. | Na jednu dávku: půl hrnečku slabého ovocného vína, lžička zlatého prachu, lžička prachu z kočičího zlata, pánský parfém (v hodnotě alespoň 2zl), mletý zub Mimika Všechny sypké ingredience jsou smíchány s parfémem a vařeny dokud se nezmění na zlatou páru, kterou je třeba pochytat. Kondenzovaná pára je následně zředěna vínem. |
Znalosti | průměrná | Tmavý olej, vůně kůže a pergamenu | Na 1d4 kol znalosti světového historika a geografa. | Na jednu dávku hrneček vody, hrneček rostlinného oleje, aktuální mapa města nebo království, inkoust, vydělaná zvířecí kůže Ve vaku zformovaném ze zvířecí kůže je v hrnečku vody zcela rozpuštěna mapa (nejméně 24 hodin, může být roztrhána na menší kousky, aby se proces urychlil). Následně je tato tekutina smíchána s olejem a uvedena do varu, přičemž je do ní postupně přidáno 5 kapek černého inkoustu. |
Šermíř | průměrná | Tmavý olej, vůně krve, kovu a vína | Na 1d4 kol získáš znalosti šermířského mistra. Bez postihů můžeš vymýšlet různé finty. Je 1 z36 šance, že si některý bojový styl zapamatuješ na trvalo. | Na jednu dávku: hrneček rostlinného oleje, lžička lidské, enthulienské nebo elfí krve, lžíce vína, lžička sazí z kovárny, hrst pilin z šermířského cvičiště Do oleje je za studena přimícháno víno a saze z kovárny, tato směs je pak po nejméně 3 kola ponechána v těsném kontaktu někoho, kdo již nějaký bojový styl šermu ovládá. Po uplynutí této doby je přes piliny přefiltrována, krátce svařena na polovinu svého objemu a smíchána s krví. |
Protijed | nízká | Zelený čaj, silná bylinná vůně, hořký | Zruší účinky libovolného, nesmrtícího jedu. | Na jednu dávku: hrneček vody, 3 květy Jetele lučního, 3 listy Orleáníku barvířského, 1 kus natě Rozchodnice růžové Všechny rostliny pokrájené na drobné kusy jsou po dobu nejméně dvou kol vařeny ve vodě. |
Křehkost | nízká | Čirý, smrdí jako čpavek | Křehké kosti a řídká krev. Všechna zranění jsou o čtvrtinu větší. Lze aplikovat na zbraň. | Na jednu dávku: hrnek vody, hrst plážového písku, čisté plátno, lžička síry, 2 listy Koniklece vekokvětého, 2 listy Durmanu obecného Rostliny jsou vařeny ve vodě, dokud nezredukuje svůj objem o polovinu, následně je tekutina přefiltrována přes písek a plátno a znovu uvedena do varu - znovu zredukována na polovinu a znovu filtrována. |
Jed mysli | nízká | Oranžový gel, alkoholové aroma | Záchrana proti demenci – při hodu nad 50% postižení trvá čtyři kola, omezená schopnost mluvit, neschopnost kouzlit a bojovat. Lze aplikovat na zbraň. | Na jednu dávku: půl hrnku silného alkoholu, lžíce kočičího sádla, 6 semen Blínu černého, hlíza Oměje šalamounku Rozdrcená semena Blínu jsou smíchána s kočičím sádlem, které je 2 kola udržována v tekutém stavu. Celá hlíza Oměje je vařena v alkoholu tak dlouho, dokud nezměkne a alkohol nezhoustne. Hlíza je následně vyjmuta a vývar je, již odstavený z ohně, smíchán se směsí sádla a semen Blínu. |
Jed těla | nízká | Zkalený, žlutohnědý, zápach fekálií | Záchrana proti slabosti – nad 50%, trvá čtyři kola, omezená schopnost pohybu. Lze aplikovat na zbraň. | Na jednu dávku: Hrnek vody, lžíce sušeného trusu Topivce, 2 květy Ocůnu jesenního, jemné plátno Květy je třeba pomačkat natolik, aby pustily šťávu a následně ji i nich extrahovat vymačkáním přes čisté plátno. Voda s trusem Topivce je vařena tak dlouho, dokud svůj objem nezredukuje na čtvrtinu, ponechána samovolně zcela vychladnout a teprve poté je do směsi nakapán extrakt z Ocúnu. |
Paralýza | průměrná | Čirý s mnoha rudými cucky | Záchrana proti paralýze – nad 75%, trvá jedno kolo. Lze aplikovat na zbraň. | Na jednu dávku: půl hrnku vody, lžička pokrájených ještěrčích jazýčků, 1 květenství Bolehlavu plamatného, 1 květ Koniklece velkokvětého Ještěrčí jazýčky je nutné vařit ve vodě, dokud zcela neztratí svůj původní tvar a nepromění se v masovité hrudky. Následně je lektvar odstaven z ohně, samovolně ponechán vychladnout a po jeho vychladnutí jsou do něj vloženy obě rostliny. V uzavřené nádobě jsou pak v odvaru louhovány 24 a vyjmuty. |
Rychlý jed | vysoká | Jako hořkokyselý jablečný džus, raději neochutnávat | Záchrana proti smrti nad 90%, nebo kouzlem či lektvarem během dalších dvou kol. Lze aplikovat na zbraň. | Na jednu dávku: hrnek zkvašené jablečné šťávy, 1 semeno Blínu černého, 1 květ Koniklece velkokvětého, 1 list Lýkovce jedovatého, 2 kapky, nebo malý úlomek latexu Pryšce, část oděvu ve kterém byl někdo pohřben, 3 pera Owlbeara Do jablečné šťávy jsou za studena vmíchány všechny rostlinné ingredience, uzavřeny v nádobě a 24 hodin ponechány na velmi teplém místě. Po této době je výluh zcezen přes šaty umrlce a peří Owlbera a svařen na třetinu svého objemu. |
Pomalý jed | vysoká | Nažloutlý, neznatelná kyselá vůně a výrazná kyselá pachuť | Smrt bez záchrany. Zbývají ti tři dny života. | Na jednu dávku: půl hrnku hroznové šťávy, panák octa, panák silné pálenky, 1 semeno Blínu černého, 1 květ Koniklece velkokvětého, 1 list Lýkovce jedovatého, 1 list a jeden květ Bolehlavu plamaného, 2 oči jedovaté žáby, lžíce nebo větší úlomek pryskyřice Sangre de drago, čisté plátno Pryskyřice ze stromu je opatrně rozehřáta a smíchána s alkoholem a octem. Jakmile směs zežloutne, jsou do ní přidány žabí oči a je odstraněna z ohně. V v otevřené nádobě je pak směs jeden den ponechán na zdroji světla. Po uplynutí jednoho dne jsou žabí oči zcela změklé a je možné je vyjmout, rozmělnit na kaši a vrátit do lektvaru. Veškeré rostlinné přísady jsou vylisovány skrze čisté plátno a takto vzniklá tekutina je přidána do vroucí hroznové šťávy. Po dvou kolech varu je šťáva odstraněna z ohně a smíchána s kombinací alkoholu, octa, pryskyřice a žabích očí. |
Equilibrium | není možné vyrobit | Mléčný, černobílý, vrstvy se nikdy nesmísí, bez vůně a chuti | Trvale získáváš znalosti léčivé magie, nedokážeš se ale naučit (ani použít ze svitků) novou magii destruktivní. Již naučená kouzla ti zůstanou. | Recept ztracen v hlubinách času |
Velkolepý elixír | není možné vyrobit | Křišťálový broušený flakón, svítivý třpyt, elegantně proudící energie | Barva a trvalý efekt, ve kterém zvyšuje postavě: 1) rudá – síla, 2) modrá – obratnost 3) zelená – odolnost 4) fialová – inteligence 5) zlatá – moudrost 6) růžová – charisma | Recept ztracen v hlubinách času |