,,Světlo propůjčuje svým služebníkům mnoho zbraní kterými mohou bojovat proti nečistým stvořením tohoto světa. Schopnosti, jimiž oplývají templáři jsou jednou z nich, jeho kněží druhou.“
Nezbytné vybavení: jednoruční a obouruční úderné (drtivé) zbraně
Zaměření: podpora spojenců, defenziva
Omezení: Vzhledem k faktu, že se jedná o druh válečníka a nikoli mága, může své schopnosti během boje používat maximálně jednou za tři kola, pokud u schopnosti není uvedeno jinak. Jakmile se Kněz odvrátí od Světla, přichází o své schopnosti a stává se válečníkem na první úrovni.
Knězi Světla studují po boku Templářů prvních několik let svého výcviku, i oni tedy získávají základní válečnické znalosti. Jejich cesta se ale záhy začne ubírat jiným směrem ve kterém zasvětí své tělo i mysl Světlu, studiu posvátných textů a několikaletému životu v malých komunitách zcela odloučených od okolního světa. Právě tyto roky jsou zcela klíčové pro získání jejich specifických schopností.
První úroveň:
- Dotek božství – Kněz může na sebe, nebo na spojence seslat jednoho kolo trvající bonus +1 pro záchranné hody. Tento bonus se ještě zvyšuje na úrovni 5 (+2) a na úrovni 8 (+3).
- Impozantní přítomnost – Kombinace vojenského výcviku a silného náboženského přesvědčení dělá z Knězů nesmlouvavé vyjednavače. Získávají díky tomu o 20% vyšší šanci při diplomatických akcích a o 20% vyšší šanci při zastrašování.
- Zacelení – Kněz dokáže svým dotekem zacelit/opravit/uzavřít trhlinu nebo prasklinu na nemagickém objektu, která je menší než 100 centimetrů čtverečních.
- Rozeznej zlo – V okruhu 20 metrů dokáže při hodu nad 75% během dalších dvou kol Kněz rozeznat osoby a monstra s přesvědčením horším než neutrálním a prokleté předměty.
Druhá úroveň
- Požehnané zbraně – Stejně jako u templáře jsou veškeré útoky zbraněmi na blízko jsou proti magickým stvořením (včetně mágů samotných) účinnější (+2) po dobu tří kol. Efekt působí na spojence v okruhu deseti metrů od Kněze.
- Zapuzení – Každé stvoření, včetně některých magických, které se nachází pod úrovní Kněze a nebo neuspěje při záchranném hodu (2d6 + odolnost vs 26 + síla kněze), se dává na útěk trvající jednoho kolo.
Třetí úroveň:
- Štít víry – Kněz dokáže zacílit na sebe, nebo na jednoho spojence svou koncentraci, díky čemuž zvyšuje cíli obratnost, sílu a rychlost pohybu (vše +1). Schopnost trvá 1d4 +1 kol, nebo dokud ji Kněz nepřeruší. Během trvání této schopnosti není Kněz schopen využívat žádné další.
Čtvrtá úroveň:
- Zklidnění emocí – Kněz dokáže na jeden cíl (na dva na úrovni sedm a na tři na úrovni devět), seslat zklidnění emocí. Schopnost ovlivňuje pouze inteligentní humanoidní bytosti které jsou na nižší nebo stejné úrovni jako Kněz, nebo neuspějí při záchranném hodu (2d6+ odolnost vs 2d6+4+přesvědčování Kněze). V tom případě pak takto ovlivněné bytosti po tři kola nepociťují žádnou touhu bojovat – i když by stáli tváří v tvář nepříteli.
Pátá úroveň:
- Duchovní zbraň – Po jednom kole soustředění Kněz vyvolává spektrální zbraň dle svého výběru, která neútočí sama od sebe avšak automaticky brání Kněze, nebo reaguje na jeho povely. Vyvolaná zbraň zůstává přítomna 2d4 +1 kol, do odvolání, nebo do vážného zranění Kněze.
Dýka poškození : 2d4+1+akrobacie kněze
Krátký meč: 2d6+2+vytrvalost kněze
Dlouhý meč: 2d8+3+síla kněze
Palcát/řemdich/palice 2d8+3+síla kněze
Luk 2d6+2+obratnost kněze
Šestá úroveň:
- Ctnost – Kněz dotekem dočasně zvýší zdraví své, nebo svého cíle, a to o polovinu jeho hodnoty. Schopnost trvá 1d4 + náboženství kněze kol. Po skončení schopnosti klesá zdraví cíle o dvojnásobný počet bodů.
Sedmá úroveň:
- Okruh pravdy – V okruhu patnácti metrů od kněze není možné lhát na jím položené otázky. Dotazovaní mohou zkoušet lhát – 2d6+lhaní vs 2d6+vyšetřování kněze – ale i pokud uspějí, Kněz ví o tom že neřekli pravdu nebo vše. Schopnost nemá omezené trvání, nicméně po dobu jejího trvání Kněz není schopen využívat další schopnosti.
Osmá úroveň:
- Promluv s mrtvým – Jednou za 24 hodin dokáže Kněz částečně oživit mrtvého se kterým dokáže promluvit. Nesmí se jednat o nemrtvého a zesnulý stále musí mít obličej, nebo přinejmenším funkční ústa. Schopnost je aktivní po dvou kolech soustředění a trvá nejdéle šest kol.
Devátá úroveň:
- Zeď Světla – V dosahu deseti metrů dokáže Kněz vyvolat dva metry vysokou a pět metrů dlouhou zeď oslepujícího světla, případně kruhovou hradbu kolem své osoby a spojenců. Nepřátelé ovlivnění září zdi si hází na záchranu proti oslepení (2d6+odolnost vs 2d6+náboženství kněze) které trvá čtyři kola. Zeď je neprůchozí pro magické útoky, ale propustná pro fyzické – v přímém kontaktu ale nepřítele popálí za 1hp za 5 vteřin.
Desátá úroveň:
- Ušetři umírající – Pokud Kněz využije tuto schopnost na spojence nejpozději dvě kola po tom co byl smrtelně zraněn, jeho zdraví se stabilizuje na hranici smrti a dalších 7 kol je zcela imunní vůči všem útokům. Kněz může tuto schopnost použít jednou za tři dny.