Duelista

,,Duelisté jsou zvláštní sebrankou pobudů, banditů a zlodějů, která sama o sobě ráda prohlašuje, že bojuje se ctí. Kolik cti je ve skutečnosti schováno v urážení soupeře a bodání do zad je na individuálním posouzení každého… pravdou však je, že upřít jim účinnost v boji jednoho proti jednomu je nemožné.“

 

Nezbytné vybavení: jednoruční zbraň, duální zbraně, lehké (nebo žádné) brnění
Zaměření: 
ofenziva, manipulace postavení v boji
Omezení: Duelista není schopen používat zvláštní schopnosti více než jednou za tři kola, pokud není u schopnosti uvedeno jinak.

 

Vycvičit se na Duelistu je stejnou měrou jednoduché, jako složité. Neexistují oficiální školy nebo učitelé a většina Duelistů samotných zastává názor, že je zkrátka potřeba vzít do ruky zbraň (nebo do rukou zbraně) a začít ji používat. Přesto, že toto povolání není formálně uznáváno mezi členy městské stráže ani vojska, získalo si poměrně velkou oblibu u široké veřejnosti – snad pro romantickou auru galantních a tajemných zabijáků, která jej obklopuje.

 

První úroveň:
  • Městský živel – Duelista je ve své kůži když má kolem sebe více lidí. Města, vesnice, obchodní stanoviště jsou místy na kterých se cítí dobře, naopak příroda mu není moc blízká. Díky tomu získává o 10 bodů více pro procentuálních hodech a 2 body v ostatních, týkajících se charismatu a obchodních transakcí.
  • Protřelost – Schopnost se na novém místě ihned chovat jako doma dovoluje duelistovi mnohem snáze získávat drby i další informace. A také zvyšuje jeho toleranci vůči alkoholu a jiným omamným látkám.
  • Nečestný boj – Díky rychlým reflexům a ještě rychlejšímu myšlení má Duelista v dalším kole na jedno kolo šanci znehybnit nepřítele – ať už využitím jen této schopnosti, nebo s pomocí okolního prostředí.
  • Překvapivá obratnost – V případě, že je schopnost použita získává v dalším kole Duelitsta šanci 50% na vyhnutí se příchozím útokům. Trvání schopnosti se o jednoho kolu prodlužuje na třetí, páté a sedmé úrovni.
Druhá úroveň:
  • Vyvedení z rovnováhy – Duelista provede rychlý útok, kterým na jedno kolo vyvede protivníka z rovnováhy. Ten navíc, pokud je úrovní pod duelistou, získává 50% šanci na pád.
  • Rána z milosti – V případě že má nepřítel méně než čtvrtinu zdraví, může tohoto faktu Duelista využít ve svůj prospěch – a udělit kritický zásah. Tato schopnost není omezena na použití jednou za tři kola.
Třetí úroveň:
  • Hozená rukavice – Duelista využije sílu své osobnosti a vyprovokuje jednoho nepřítele k nepromyšlenému útoku na něj. Nepřítel v tu chvíli zcela ztrácí zájem o svůj původní cíl a díky vyslechnutým urážkám je také snížena jeho šance na zásah Duelisty o 50%. Na úrovni 5 na sebe Duelista strhne pozornost nepřítele na 2 kola, na úrovni 7 na tři a na úrovni 10 na čtyři.
Čtvrtá úroveň:
  • Smrtonosnost – Najít slabé protivníkovo místo není pro Duelistu nic těžkého. Následující dvě kola je každý jeho zásah počítán jako kritický.
Pátá úroveň:
  • Do střehu – V případě, že Duelista není nucen čelit přesile, ale bojuje jen s jedním nepřítelem, získává vyšší rychlost pohybu a obranu o 2 body.
Šestá úroveň:
  • Výhra – Pokud Duelista uštědří nepříteli smrtící úder, má během 2 následujících kol možnost využít v každém z nich jednu svou schopnost. Na úrovni deset se délka trvání prodlužuje na 3 kola. Tuto schopnost je možné použít jednou za den a je třeba ji vyvolat na začátku boje.
Sedmá úroveň:
  • Znamení smrti – Duelista si vybere jednoho nepřítele, na kterého sešle ‚kletbu‘, která mu zvyšuje obdržené poškození o +3. Schopnost trvá 1d4 + 1 kol a není možné ji opakovaně použít na ten samý cíl.
Osmá úroveň:
  • Řetěz událostí – Tato schopnost propůjčuje Duelistovi za každé dva zásahy v řadě od aktivace schopnosti dokud nemine nebo nepřítel nezemře postupně se zvyšující poškození (za dva zásahy +1, za čtyři další +1 atd…). Schopnost je možné použít jednou za den.
Devátá úroveň:
  • Zavraždění – V následujícím kole Duelista okamžitě zabije nepřítele který má stejné nebo nižší zdraví(včetně obranného čísla) než Duelista. Pokud má nepřítel zdraví vyšší, Duelista mu ubere polovinu bodů zdraví, které má momentálně on sám.
Desátá úroveň:
  • Krvavý přízrak – Duelista může na začátku boje, nebo pokud jeho zdraví klesne na polovinu, využít této schopnosti, která ho okamžitě přesune za zády nepřítele a dovolí mu udělit dvojnásobný kritický zásah, nebo se nenápadně vypařit.

Napsat komentář