Obchodní karavana v potížích – kůň táhnoucí obchodní vůz leží stále zapřažený na zemi a zdá se, že si se zvířetem nikdo neví rady
Ztracené dítě – gnomí dítě se potřebuje dostat zpět do místa, ze kterého jste vyšli
Umírající muž – u cesty leží umírající muž, který vám prozradí že jej napadly muži najatí někým z místa, na které míříte
Bílý jelen – přes cestu přeběhne bílý jelen
Poslední přeživší – narazíte na posledního přeživšího relativně potyčky s x a žádá vás, abyste ho doprovodili ke zbytku jeho skupiny, která se specializuje na lov x
Dobrovolná oběť – potkáte farmáře, který vede několik pomalovaných koz se stříbrnými a zlatými řetízky omotanými kolem rohů, prozradí vám, že díky pravidelným darům žije jejich vesnice už roky v míru s x
Opuštěné pole – cestou přes zarostlé pole k vám promluví jeden ze strašáků a přednese „neřešitelnou hádanku“, dožaduje se odpovědi, jinak vás odmítá nechat projít
Neobyčejní cestující – skupinka goblinů, vždy po dvou stojících si na ramenou a schovaných v dlouhých kabátech, prosí o pomoc s opravou jejich vozíku naloženého všemožným harampádím
Jen ty můžeš předejít… – skupinka mládeže tajně kouřila v lese a způsobila požár
Pasačka – několik prasat utíká všemi směry a děvče oblečené v hadrech se je pokouší sehnat dohromady, vysvětlí skupině, že její rodiče jsou nemocní a ona potřebuje prasata na trhu vyměnit za léky
Stříbrná cestička – někdo nachystal cestičku ze stříbrňáků vedoucí do nedaleké jeskyně, která je plná pastí. Na jejím konci je prázdná truhla a když ji otevřete, je slyšet smích
Veselá kráva – asi osmiletý chlapec za sebou na provaze vede naprosto klidného Owlbeara, pokud se zeptáte co to má znamenat, podrbe monstrum na hlavě a odpoví: „To je jen naše kráva, ráda si utahuje z cizinců.“
Zmatená cesta – nějaký pitomec přepsal rozcestníky
Požár – více než z kilometru viditelný požár udržovaného pole, ze kterého k vám vítr žene kouř. Pole patří alchymistovi, který na něm pěstuje své byliny a kouř je silně intoxikující
Přítel – přes cestu přeběhne stádo divokých koz, jedné z nich se velice zalíbí někdo z družiny
Nepřítel – mrtvola koně ležícího u cesty přilákala medvěda, který je zatím příliš zaujatý masem na to, aby si vás všiml
Dvojník – narazíte na dva zcela identické gnomy, kteří spolu bojují kušemi a schovávají se za keři, oba dva tvrdí, že ten druhý je polymorf nebo mimik
Kouzelný dědeček – starý muž oblečený v hadrech sedí u cesty a prosí o jídlo, pití nebo peníze – pokud je mu darování jídlo nebo voda zmizí a skupina získá požehnání boha tuláků (cesta ubíhá rychleji a bez přerušení) – pokud je mu darován alkohol, odvděčí se skupině hrnečkem, který se dokáže 1d6x naplnit tím, co mu dali – pokud je mu darováno zlato, na oplátku daruje zlaté vejce, ze kterého se za 1d6+1 dní vyklube familiár – pokud ho skupina ignoruje zmizí a s ním i polovina jejich jídla a pití
Oprátka – správce panského lesa se chystá oběsit pytláka, který volá o pomoc
Přátelé až za hrob – vysloužilý voják si zaníceně povídá s lebkou svého kamaráda, je přátelský pokud postavy předstírají, že je jeho přítel stále živý
Polonahý bard má velmi naspěch a co chvíli se ohlíží přes rameno
Dívka utíkající z domova
Nevýznamný šlechtic vracející se s družinou z lovu
Uprchlý trestanec s vytetovaným symbolem jednoho z Hierarchů na tváři
Cestující kněz Světla v obřadním rouchu a s kadidelnicí
Kurýr
Historik táhnoucí na vozíku několik kamenných soch
Ztracený pes s obojkem se stříbrnou známkou
Osedlaný kůň bez jezdce s plnými cestovními brašnami
Elf sbírající jedlé bobule
Pár vozků připravujících se k závodu
Malý hlodavec vypadá, jako by prosil o jídlo
Intoxikovaný bylinkář se zbytky rostlin kolem celých úst
Sokolník pokoušející se najít svého ztraceného dravce
Skupinka mladých z nejbližší osady
Chlapec mávají klackem jako mečem, doprovázený psem
Hlasitě křičící Imp chycený v pasti na králíky
Alchymista s batohem plným „alternativních lektvarů“
Hladovějící žebrák ochotný vyměnit informace za jídlo