Aktuální úroveň: 1
Počet zkušeností: 0
Přežití v divočině
- schopnost postavit jednoduchý přístřešek
- schopnost rozdělat oheň jen za použití přírodních materiálů
- základní umění lovu, vytváření jednoduchých pastí na malá zvířata
- základní dovednost úpravy ulovené zvěře
- základní dovednost vaření, úpravy vody na pitnou pokud není příliš znečištěna
- znalost některých léčivých, jedovatých a neobyčejných rostlin (vypsány níže)
- znalost některých postupů na zpracování léčivých, jedovatých a neobyčejných rostlin
Léčivé – Bedrník obecný, Bříza bělokorá, Dobromysl obecná, Heřmánek pravý, Jetel luční, Růže šípková
Jedovaté – Blín černý, Koniklec velkokvětý, Ocún jesenní, Oměj šalamounek
Neobyčejné – Přilbonoska podvratná, Otrušík zlatý
Šelmín:
- Mentální souboj – Šelmín je prakticky nepodrobitelné povolání, aby soupeř uspěl při pokusech ovládnout jeho mysl, musí být nejméně o sedm úrovní výše než je on.
- Boj proti zvířatům – V boji proti všem zvířatům a většině neinteligentních nebo podprůměrně inteligentních monster získává v boji iniciativu a k jeho útokům se připočítává bonusová šance na úspěch a síla.
- Stopování – V lidské podobě má šelmín vždy nejméně 75% šanci na úspěšné nalezení a 60% šanci na úspěšné sledování stop zvířat. Ve zvířecí podobě pak následně získává tento bonus i při stopování humanoidů všech ras, v případě že nemá stopovaný objekt sníženou šanci na odhalení.
- Odvracení zvířat a odhad jejich chování – Šelmín získává základní 60% úspěšnost na odvrácení/zahnání útočícího zvířete na stejné a nižší úrovni než je on. Mimo to dokáže odhadnout a na základě usouzení GM i odhalit, zda se jím pozorované zvíře chová přirozeně, je pod vlivem magie, lektvaru, nebo jiných vnějších okolností.