Kdykoli vystrašené komunity vybírají peníze k najmutí lovce netvorů, aby je zbavil banshee, mají pravděpodobně problém s jedním z následujících monster. Kdyby na sebe poštvali pravou banshee, nestihli by pravděpodobně ani modlitbu.
Křikloun
Typ bytosti: přízrak
Pohyblivost: levitace, teleportace
Inteligence: průměrná
Přesvědčení: chaoticky zlé
Tak klasifikují lovci duchů pomstychtivou duši, která nejenže zemřela neprávem, ale navíc byla během života zbavena hlasu. Vytržené jazyky, spálené či rozdrcené hlasivky, vrozená či získaná němota i tyranský zákaz mluvení, se všechny kvalifikují. Křikloun se od běžného naštvaného ducha liší tím, že umí křičet s frekvencí a hlasitostí, která dokáže vyrazit dveře, rozlámat cihly, prorazit bubínky i zastavit tep.
V boji… (k6, hoďte každé kolo)
1. útočí do všech, které má na dosah svých dlouhých drápů.
2. se teleportuje za nejvzdálenějšího protivníka a zaútočí na něj.
3. křičí tak vysoko, že musí všichni hodit nad 50% proti zranění.
4. křičí tak hlasitě, že musí všichni hodit nad 50% proti ochromení.
5. křičí tak hluboko, že se hroutí zdi, lámou trámy, praskají meče apod.
6. zmizí ve zdi nebo podlaze, jen aby se za 1d4 kol zjevil jinde.
Křikloun lze zahnat železem, solí, magií nebo svatým symbolem, včetně Světla. Pro jeho trvalé zničení ovšem nestačí spálit tělo, ale je třeba ukončit bezpráví, které ho zabilo. On sám na tom pomalu pracuje, ale postupuje v žebříčku viny odspodu, takže zabije spoustu lidí zbytečně; například svědky, kteří tyrana jen tiše trpěli a nic neudělali.
Sgrechian
Typ bytosti: humanoid
Pohyblivost: humanoid, obratný šplh a skoky, plachtění
Inteligence: průměrná
Přesvědčení: chaoticky zlé až zákonně zlé
Humanoid ženské postavy s hadí kůží šedé barvy a opeřením kolem ramen, paží a podél páteře. Akademici nejsou rozhodnuti, zdali je Sgrechian vlastní druh, poddruh vyhynulé harpyje nebo uměle vytvořená mutace člověka. Je však možné jej definovat ve čtyřech bodech:
– Neumí zpívat, jen hrozivě křičet a kvílet.
– Při lovu požírají všechna zvířata a muže. Ženy unášejí a dlouhé týdny olizují.
– Nemnoží se skrze pohlavní orgány. Mají ve své, do čtyř stran se rozevíratelné čelisti, několikero jedových žláz – jedna z nich aktivuje mutaci z člověka ve Sgrechian.
– Neumí létat, ale obratně šplhají a skáčou, starší s dlouhými pery i částečně plachtí.
V boji využívají nejen svých drápů – v momentě kdy se dostanou dostatečně blízko přestávají křičet a pouští se do fyzického souboje, ale i rozevíratených úst. Pokud ze sebe dobrodruh Sgrechain neshodí, zakousne se do něj a vypustí smrtelný jed. Jed mohou prskat i na poměrně velkou vzdálenost až pěti metrů, ten však není smrtelný, ale jen paralizující a zdravý dospělý člověk by musel být zasažen několikrát, aby jím byl zcela ochromen. Při nahánění oběti se pohybují velice obratně a dokáží měnit rezonanci a tóninu svého křiku tak, aby to vypadalo, že jich je dvakrát až třikrát více než ve skutečnosti.
Lze je zabít všemi typickými zbraněmi a většinou kouzel (jsou odolné vůči jedům). Na stříbro mají velice agresivní, až hořlavou alergickou reakci.
Ledová banshee
Typ bytosti: přízrak
Pohyblivost: levitace, teleportace
Inteligence: nižší
Přesvědčení: chaoticky zlé
Stejně jako ostatní nemá krom křiku se skutečnou banshee nic společného. Prakticky se jedná se o magický konstrukt. Legendy praví, že Vládkyni zimy, jedné z kdysi uctívaných Hierarchů, nejsou povoleny žádné emoce. A proto, když někdy nějakou pocítí, rychle ji zapudí ze své sféry bytí a ta se ve formě potrhaného přízraku objeví v Tremidu.
Přízraky mají podobu temného odrazu mladé ženy zahalené v praskající ledové mlze. Nejčastěji se objevují v Pohraničním lese, střídají žalostný lament s panickým křikem a pokouší se zničit kohokoli, koho potkají. Není to proto, že by byly vědomě kruté či zlé, jen neznají nic jiného než ztrátu a smrt.
V boji… (k6, hoďte každé kolo)
1. zběsile útočí zkřivenými prsty na nejbližšího oponenta. Její dotek prochází skrz brnění a mrazí tělo i duši.
2. proletí skrz nejbližšího oponenta a všechny za ním, pokud stojí více či méně v řadě. Všichni zasažení hází nad 50% proti zmražení.
3. kvílí tak hlasitě, že si všichni v doslechu musí hodit nad 50% proti zranění a dočasnému ochromení.
4. vybere nejsilnějšího protivníka a dunivě zakřičí jeho směrem, řev tvoří viditelně vibrující kužel. Zasažený háže nad 60% proti ohluchnutí a odmrštění o několik desítek metrů.
5. se vznese vysoko nad nepřátele, aby bouři nebo mlhu, která ji běžně provází proměnila ve sněhový hurikán.
6. zahlédne v očích některé ze svých obětí něco co jí připomene Vládkyni zimy a paralyzovaně odklopýtá vzad. Pokud padne podruhé, tak se přímo rozpláče a odletí.
Ledová banshee vyděšeně odletí a přestane útočit, pokud je svědkem lásky nebo nesobecké oběti. Nadobro zničit ji lze pouze ohněm, magií nebo magickými zbraněmi.
Banshee
Typ bytosti: nemrtvý, humanoid
Pohyblivost: humanoid, teleportace, levitace
Inteligence: vysoká
Přesvědčení: neutrální
Skutečné banshee jsou elfská orákula, věštkyně, kterým za jejich hříchy nebylo dovoleno zemřít. Nadpřirozeně sešlé ženy tráví svá nekonečná tisíciletí sedáváním u hrobů těch, kteří dokázali opustit život hříchu, využili druhou šanci a stali se dobrými lidmi. Klečí nad jejich hroby a kvílí děsivé písně žalu. Přesvědčují bohy, aby vrahům a násilníkům uznali vykoupení. Možná doufají v to samé i pro sebe.
Přestože se jich lidé bojí, je velká pocta mít u vlastního hrobu banshee. Rodina i přátelé jsou navždy zbaveni pochybností a mohou upřímně truchlit s čistým svědomím. Nemluvě o přímluvě před konečným soudem. Rozhněvat ji je naopak skutečné neštěstí. Ovládají veškerou magii, kterou vládly za svého života – každá tedy trochu jiný druh – a k tomu se přidávají nová, silná kouzla založená na nekromancii.
Zahnat banshee je možné jen tehdy, je-li na místo kde se zjevuje položen pohřební rubáš s výšivkou celého jejího jména. Definitivně ji zničit jde jen za pomoci magie a magických zbraní. Díky její schopnosti teleportace je nutné ji před bojem polapit na jednom místě runovým kruhem.
pro potřeby hry převzato a upraveno z 2k6goblinů