Pro to, aby mohla hráčská postava postoupit na další úroveň a získat tak nové schopnosti i další bonusy, musí vždy obdržet určitý počet zkušeností („expů“). Vzhledem k tomu, že Magic Within sice z D&Đ vychází, ale nepřejímá veškerá pravidla ani mechaniky, bude o rozdělování těchto zkušeností rozhodovat GM a to na základě několika faktorů:
- aktivita postavy – její zasazení do děje, interakce s ostatními hráčskými i cizími postavami, reakce na probíhající děj (spadá sem aktivní řešení problémů, samostudium, sesílání – logicky odůvodněných – kouzel mimo boj, využívání schopností postavy apod.)
- inovativní/originální řešení problémů – někdy se vyplatí věci řešit i jinak, než ohnivou koulí
- roleplay – kvalita příspěvků, reakce na ostatní hráče a scény nastavené GM
- boj – ať již vyhraný nebo prohraný, podle zapojení dotyčné postavy
Úroveň |
Počet zkušeností |
1 |
0 – 200 |
2 |
200 – 500 |
3 |
500 – 900 |
4 |
900 – 1300 |
5 |
1300 – 1800 |
6 |
1800 – 2400 |
7 |
2400 – 3100 |
8 |
3100 – 3900 |
9 |
3900 – 4800 |
10 |
4800 + |