Magická univerzita – život mágů do r. 1485

Ve velké věži se širokou základnou, a přilehlé zahradě tráví mágové „přijatí ke studiu“ veškerý svůj čas mimo zcela specifické situace. V přízemí se krom majestátní vstupní haly nachází veškeré nejnutnější zázemí – jídelna, prádelna, kuchyně, sklad potravin a další. První z mnoha pater pak z velké části zabírá kaple zasvěcená Světlu, knihovna, pracovna rektora a ubytovna templářů. Další patra jsou pak vždy částečně rozdělena na ubytovací prostory a učebny. Nejmladší mágové spadající do první skupiny, obývají pokoje po čtyřech, mágové od druhé výše skupiny pokoje po dvou. Žádný z rektorů nikdy nepodporoval milostné vztahy mezi studenty, nicméně nebylo v jejich silách jim zcela zamezit. Po celou dobu fungování univerzity však v jejích prostorách nebylo zplozeno jediné dítě.

První skupina:
Výchova nejmladších

Na výchovu a základní vzdělání nejmladších, nově přijatých mágů dohlíží pro tuto funkci jmenovaní mentoři, kteří jsou členy minimálně třetí, většinou však čtvrté nebo páté skupiny. Denní režim těchto dětí, od čtyř do deseti let, se točí kolem naprostých základů ve vzdělání – čtení, psaní, počítání a úvodu do všeobecných magických praktik. Cílená výuka probíhá v dopoledních hodinách, odpoledne je ponecháno osobnímu volnu, hrám a práci pro univerzitu. Ve druhé polovině období, který stráví v první skupině, také začínají pomáhat s každodenním chodem univerzity. Jedná se o pomocné práce, zejména v prádelně, či kuchyni.

 

 

Druhá skupina:
Rozdělení podle talentu

Přibližně kolem desátého roku života se u dětí již bezpečně projevilo jejich magické nadání a v této době jsou rozděleny do různých škol – oborů, které jsou na univerzitě vyučovány. Jedná se o Mysticismus, Šamanismus, Šelmínství, Elementalistiku, Runovou magii, Duševní léčitelství, Polymorfii a Alchymii. O tomto rozdělení rozhodují opět mentoři, tentokrát již zásadně ze čtvrté a páté skupiny. Zaměření na všeobecné vzdělávání dětí ustupuje do pozadí, naopak nastávají hodiny věnované specifickým předmětům. Odpoledne je pro tuto skupinu stále ponecháno volné. Mentoři však kladou větší důraz na to, aby jej studenti netrávily jen hrou nebo společenskými aktivitami, ale i samostudiem. V období, které tráví studenti ve druhé skupině se více zapojují do chodu univerzity. Dostávají na starost drobné práce v jídelně, úklidu, prádelně a na zahradě.

 

Třetí skupina
Prohlubování znalostí

Po zvládnutí základů jsou studenti přiřazeni do třetí skupiny. Krom toho, že ti nejlepší z nich získávají možnost stát se mentory nově nastupujících dětí, proměňuje se i systém jejich výuky. Z dopoledního vyučování se stávají skupinová setkání, zaměřená na jednotlivé školy, která vždy vede jeden mág z páté skupiny. Tato setkávání neprobíhají každý den, ani v přesně stanovený čas. Skupina si vždy vybírá kdy a co přesně v rámci svého studia bude probírat. Spíše než o přímou výuku jde o společná cvičení, rozebírání postupů a hodnocení výsledků, kterých mladí mágové dosáhli ve svém volném čase samostudiem. Mágové v této skupině také dozírají na mladší členy univerzity při plnění jejich povinností – prací – a mimo pozic, na kterých již pro univerzitu pracovali jako členové druhé skupiny, získávají možnost působit v knihovně jako opisovatelé skript.

 

Čtvrtá skupina
Samostudium

Mágové ve čtvrté skupině  již zcela přichází o klasické vyučování. Je v jejich režii, i když hojně podporováno staršími mágy, aby se věnovali samostudiu, pokusům a zdokonalování svých schopností. Mají možnost konzultací s mágy z páté a kolegia mágů, stejně jako skupinových setkávání se svými vrstevníky. Část z nich se věnuje výuce dětí z první a druhé skupiny, část z nich se zcela pohrouží do svých výzkumu a část se naopak zaměří na věci zcela světské, chod univerzity jako takové. V pravidelných intervalech se střídají ve směnách v kuchyni, prádelně, na zahradě, v knihovně i úklidu.

 

Pátá skupina
Pomyslný vrchol žebříčku

Ti, kteří z jakéhokoli důvodu nemuseli delší dobu setrvat v některé z nižších skupin postupují do poslední, páté skupiny. Stávají se mentory, rádci, vychovateli a učiteli. Jsou sami zodpovědní za svůj profesní i duševní rozvoj a zodpovídají se pouze vedení univerzity. Jejich činnost je skutečně zejména mentorská, tudíž fyzickou prací pro univerzitu jako celek tráví jen minimum svého času, pokud si ovšem sami nezvolí jinak. Z jejich řad je voleno kolegium mágů, stejně jako rektor univerzity.

 

Kolegium mágů
Nejlepší z nejlepších

Kolegium se skládá z dvaceti mágů, volených každých deset let. Podmínka pro to, aby se mohl člen univerzity o pozici v kolegiu ucházet je pouze jedna: musí být členem páté univerzitní skupiny. Kolegium se, společně s rektorem, stará o oficiální záležitosti, uděluje svolení mágům opustit univerzitu (pouze na omezenou dobu, s templářským doprovodem a v případě, že ti král nebo některý ze správců měst přítomnost mága vyžádá) a spravuje veškerý kontakt univerzity s vnějším světem. Od zástupců měst a šlechty až po dodavatele potravin a oblečení. Další z povinností členů kolegia je dohled nad kvalitou výuky ve všech skupinách, případně mentorování členů páté skupiny.

Napsat komentář